آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 آبان ماه 1395 = 22-10 2016

شطرنج‌ بازان هم باید تست دوپینگ بدهند!

فدراسیون جهانی شطرنج قصد دارد از ابتدای ماه دسامبر قرارداد شرکت در مسابقات قهرمانی بانوان جهان در ایران را به بازیکنان مد نظر ارسال کند.

به گزارش فرهنگ نیوز،مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج درباره حضورش در یونان و دیدار با مسئولان فدراسوین جهانی اظهار داشت: در این دیدار قرارداد برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان جهان به میزبان ایران توسط جورج ماکروپولوس، قائم مقام فیده امضا شد. همچنین تاریخ شروع رقابت‌ها نیز از 18 بهمن به 22 بهمن تغییر پیدا کرد.

وی افزود: قرار است از روز اول دسامبر تا 15 این ماه (11 تا 25 آذر) قرارداد شرکت در این مسابقات به بازیکنان مد نظر ارسال شود. در واقع شطرنج‌بازانی که قصد حضور در ایران را دارند، باید این قرارداد را امضا کنند، در غیر اینصورت از لیست کنار گذاشته شده و نفرات دیگری جایگزین آنها خواهند شد.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که «آیا در دیدار با قائم مقام فیده از اعتراض برخی بازیکنان به میزبان ایران نیز صحبت شد؟» گفت: نظر فدراسیون جهانی این است که شرایط ایران برای میزبانی بازدارنده نیست. کشور ما پیش از این هم میزبان تورنمنت‌های بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا بوده و هیچ شکایتی مطرح نشده است. حالا هم شرایط برای مسابقات قهرمانی بانوان جهان به همین شکل است.

پهلوان‌زاده با اشاره به این موضوع که قرار است از شطرنج‌بازان شرکت کننده در ایران تست دوپینگ نیز گرفته شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی شطرنج عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است، طبق قوانین باید در مسابقات قهرمانی جهان به صورت تصادفی تست دوپینگ گرفته شود. این کار با حضور نماینده فیده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی ایران انجام شده و نمونه‌ها ارسال خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: