آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 آبان ماه 1395 = 24-10 2016

25 درصد ایرانیان زیر 50 سال فوت می کنند

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 درصد ایرانیان زیر 50 سال فوت می کنند و 68 درصد قربانیان تصادفات زیر این سن هستند.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تولد و 385 هزار مرگ در کشور ثبت شد که از این تعداد مرگ، 25 درصد زیر 50 سال و 55 درصد زیر 70 سالند که مرگ زودرس محسوب می شود.

حریرچی ادامه داد: مرگ های زیر 50 سال و کمتر از 70سال از نظر سیستم بهداشتی کشورها، مرگ زودهنگام است و تمام هدف و مسئولیت ذاتی سیستم بهداشتی - درمانی کشورها این است که این مرگ و میرها را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار موجود، 46 درصد مرگ ها در ایران بر اثر بیماری های قلبی و عروقی رخ می دهد، 9 درصد علت مرگ ها در ایران، تصادفات، چهار درصد، بیماری های تنفسی و سه درصد، دیابت است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: شاخص مهم دیگر، بار بیماری ها یا میزان عمر از دست رفته ناشی از بیماری هاست که به شاخص دالی معروف است؛ بر این اساس بیماری های قلبی-عروقی با 9.1درصد بیشترین بار بیماری را به کشور تحمیل می کند و بعد از آن کم کمردرد با 9 درصد است،تصادفات نیز 7.3 درصد کل بار بیماری های کشور را در بر می گیرد؛ همچنین از بین بیماری های روانی هم افسردگی با 6.3 درصد بیشترین میزان را دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: