آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1395 = 26-10 2016

بلومبرگ: موضع هیلاری کلینتون نسبت به رژیم ایران

بلومبرگ از موضع سختگیرانه کلینتون نسبت به حکومت ایران خبر داد

ترامپ: سیاست خارجی کلینتون باعث "جنگ جهانی سوم" خواهد شد
جمله جنجالی کلینتون درباره حکومت ایران و داعش که حذف شد
آمریکا: آماده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستیم


در حالی که «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات سعی دارد موضع خود را در قبال خاورمیانه نسبت به «دونالد ترامپ» متعادل ‌تر نشان دهد، اما مشاوران کلینتون از سیاست سخت گیرانه تر وی در قبال حکومت ایران خبر می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بلومبرگ در گزارشی نوشت اظهارات روز گذشته یکی از مشاوران اصلی کلینتون نشان می‌دهد که کلینتون احتمالا سیاست‌های سختگیرانه ‌تری در قبال حکومت ایران دارد.

«مایکل مورل» معاون و سرپرست پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که از مشاوران اصلی کلینتون است، روز گذشته، از موضع سخت گیرانه ‌تر هیلاری در برابر حکومت ایران صحبت کرد و خواستار وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران بخاطر رفتارهای شرورانه اش در منطقه شد.

مورل از دولت «باراک اوباما» بدلیل ممانعت از تصویب تحریم‌های بیشتر در کنگره علیه حکومت ایران بعد از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و پیشنهاد داد نیروی دریایی ارتش آمریکا از این به بعد جهت بازرسی کشتی‌های رژیم ایران وارد عرشه آنها شوند.

وی همچنین افزود: ما باید بهای رفتارهای بی ‌ثبات کننده حکومت ایران در منطقه را افزایش دهیم.


سیاست خارجی کلینتون باعث "جنگ جهانی سوم" خواهد شد

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید طرح های سیاست خارجی هیلاری کلینتون در سوریه باعث "جنگ جهانی سوم" خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، او گفت که آمریکا به جای تلاش برای قانع کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای کناره گیری باید بر شکست داعش تمرکز کند.

خانم کلینتون در مبارزات انتخاباتی آمریکا سیاستی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه پیشنهاد کرده است که به گفته بعضی می تواند باعث بروز درگیری با جنگنده های روسیه شود.

خانم کلینتون در آخرین مناظره با آقای ترامپ در نوادا در روز ۲۰ اکتبر بر این سیاست تاکید کرد: "یک منطقه پرواز ممنوع می تواند باعث جلوگیری از مرگ مردم شود و پایان مناقشه را تسریع کند."

آقای ترامپ در انتقاد از سیاست پیشنهادی خانم کلینتون گفت: "اگر به هیلاری کلینتون گوش کنیم سر سوریه جنگ جهانی سوم راه خواهد افتاد."

"دیگر با سوریه نمی جنگید، با سوریه، روسیه و ایران می جنگید، حرفم روشن است؟".

"روسیه یک قدرت اتمی است، اما کشوری است که برخلاف سایر کشورها که فقط حرف می زنند این سلاح ها را به کار می گیرد."

آقای ترامپ سوال کرد که خانم کلینتون "بعد از ارائه تصویری خیلی شرورانه از این مرد (پوتین) چطور می خواهد برود و با او مذاکره کند."

ستاد انتخاباتی خانم کلینتون آقای ترامپ را متهم کرد که "قصد ترساندن مردم را دارد."

آقای ترامپ همچنین از جمهوری خواهان به خاطر گرد نیامدن دور نامزدی او انتقاد کرد.

او در شهر میامی فلوریدا به خبرگزاری رویترز گفت: "اگر حزب متحد بود، نمی شد این انتخابات را به هیلاری کلینتون ببازیم."


جمله جنجالی کلینتون درباره حکومت ایران و داعش

پایگاه آمریکایی "بریت بارت" (Breit Bart) با انتشار گزارشی به اسناد جدید ارائه شده از سوی پایگاه ویکی لیکس در رابطه با ایمیل های هیلاری کلینتون پرداخته است.

به گزارش افکارنیوز، بر اساس این اسناد، کلینتون قصد داشته است در سخنرانی خود در موسسه بروکینگز، ضرورت مقابله آمریکا با حکومت ایران و داعش را در کنار هم قرار داده و از رابطه تنگاتنگ آن دو بگوید.

کلینتون پس از مشورت با مسئول کمپین انتخاباتی خود از این اقدام منصرف شده است.

در عنوان این گزارش آمده است: «مسئول کمپین انتخاباتی کلینتون، از بیان این مطلب در سخنرانی کلینتون که مبارزه با حکومت ایران و شکست داعش دو مسئله متمایز نیست، جلوگیری کرد.»

بریت بارت نوشت: «ایمیلی که روز دوشنبه توسط ویکی لیکس منتشر شده حاکی از آن است که جان پودستا، مسئول کمپین انتخاباتی کلینتون از او خواسته است که یک جمله از متن سخنرانی خود در اندیشکده بروکینگز در سال 2015 را حذف کند؛ جمله ای که به مبارزه با داعش و حکومت ایران اشاره داشت و از رابطه تنگاتنگ آن دو با هم سخن به میان آورده است.

در متن سخنرانی کلینتون قید شده بود: "مبارزه با حکومت ایران و شکست داعش دو ماموریت جداگانه نیستند، این دو مسئله ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند."»


آماده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستیم

یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد در صورتی که از واشنگتن درخواست شود، نیروی هوایی کشورش آماده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دبورا لی جیمز، مقام ارشد غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا در سخنرانی تصریح کرد: اگر از آمریکا خواسته شود، نیروهای هوایی آمریکا قادر هستند منطقه پرواز ممنوع یا "منطقه‌ای از این نوع را" در سوریه ایجاد کنند و تجربه کافی برای این مساله را دارند.

وی افزود: ما می‌دانیم که چگونه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع طرح ریزی کرده و آن را اجرا کنیم. این اقدام بسیار دشوار خواهد بود اما دوست دارم تاکید کنم که اگر از ما این درخواست مطرح شود، این درخواست را با همکاری با شرکایمان و به عنوان طرفی در ائتلاف بین المللی برآورده خواهیم کرد.



arzhang October 24, 2016 08:18 PM

معمولا آنهای که امید به برنده شدن ندارند مثلا در مسابقه فوتبال آمریکایی یا مسابقه انتخاباتی در دقیقه آخر یک پاسی با توپ بطرف زمین رقیب میاندازند که معروف هست به پاس شادی حضرت مریم که خدا را چه دیدی شاید گرفت و برنده شد آیا ترامپ میگه هیلاری کلینتون می‌ خواهد جنگ راه بیندازد؟ آیا همون پاس معروف هست یا قراره بیشتر ازین پاس حضرت مریمی بفرسته

گزارش یا اعتراض به این نظر


مسعود سعد سلمان October 24, 2016 09:09 PM

نظر ترامپ در مورد «فاسد و درهم‌شکسته» خواندن نظام انتخاباتی امریکا پر بیراه نیست۰ همین که این سیستم به کسی مثل او امکان رشد تا کاندیداتوری برای مقام ریاست جمهوری را داده نشان از فساد و در هم شکستگی این سیستم است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


ليلا October 26, 2016 05:00 PM

اخبار جنبدارانه به نفع هيلاري كلينتون هووي مونيكا لوينسكي هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان October 27, 2016 02:23 AM

باز هم گوسفندوار برید به هیلاری رای بدید، مدرک پشت مدرک داره بیرون میاد که این زن جنگ طلبه ولی کو گوش شنوا و چشم بینا، طرفداران هیلاری هم کر هستند و هم کور و مغزهاشون هم تعطیل، خود زنیکه علنا اعلام کرده که من حاضرم در صورت ادامه شرارت از سوی ایران این کشور را از صحنه دنیا پاک کنم، اینو که دیگه نمیشه انکار کرد، هم متن سخنرانیش هست هم کلیپش،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: