آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 آبان ماه 1395 = 24-10 2016

دولت کلینتون؛ وزیر خارجه جمهوریخواه است؟

کمتر از ١٥ روز دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا زمان باقی است و به نظر می‌رسد که در پشت پرده، پروسه تعیین چهره‌های کابینه آغاز شده است اما اندک اطلاعاتی در خصوص چند و چون این روند یا چهره‌هایی که احتمالا به کاخ سفید و دولت آتی دعوت می‌شوند در اختیار نیست. همه‌چیز در حد گمانه‌زنی باقی مانده است اما وضعیت پیرامون هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها شفاف‌تر از وضعیت جمهوریخواهان است.

به گزارش اعتماد، چرخه پیرامونی هیلاری کلینتون تمام تلاش خود را می‌کند تا تماس‌ها با گزینه‌هایی که ممکن است به کاخ سفید یا کابینه دعوت شوند مخفی باقی بماند. با این‌همه تمام این مخفی‌کاری‌ها مانع از گمانه‌زنی‌ها در این خصوص نمی‌شود. مهم‌ترین مناصب کلیدی که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص آن صورت می‌گیرد به پست‌های نماینده امریکا در سازمان ملل، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع بازمی‌گردد.

در حوزه سیاست خارجی اگر هیلاری کلینتون برنده باشد اسامی‌ای چون نیکلاس برنز، جک سالیوان، ویلیام جوزف برنز، وندی شرمن و آن ماری اسلاتر بیش از سایر اسامی به چشم می‌خورند. یک منبع آگاه در این خصوص می‌گوید: احتمالا هیلاری فردی از دیپلمات‌های تراز اول و کهنه‌کار را انتخاب می‌کند که البته نگاه ویژه‌ای هم نداشته باشد و در برابر بله گفتن به سیاست‌های اوباما مقاومت نکند. با وجود اسامی دموکرات‌هایی که مطرح شده است اما برخی منابع می‌گویند که شاید هم هیلاری برای احترام به آرای جمهوریخواهانی که در سبد وی ریخته خواهد شد، عنوان وزارت امور خارجه را به یک جمهوریخواه بدهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: