آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1395 = 25-10 2016

اعدام دستکم ۵ زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز حکم دست کم ۵ تن از زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد. دست‌کم یکی از این زندانیان از روند دادرسی مبهمی برخوردار بوده و خانواده وی بر بیگناهی‌اش اصرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه یکم آبان‌ماه بین ۵ تا ۷ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه مرکزی کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند و حکم اعدام آنان سپیده‌دم روز جاری اجرا شد.

هرانا توانسته بود هویت سه تن ازاین زندانیان را بدین شرح تایید کند: «سعید (حسن) پور حسن، میلاد بیگدلو (قاضی) و مهرشاد کلهری ازسالن چهار». این زندانیان از چهار سال پیش در زندان نگهداری می شدند. همچنین “آیت رودباری و محسن جمالی” دیگر اسامی هستند که تا زمان تنظیم این گزارش تلاش هرانا برای تعیین وضعیت آنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار این نهاد حقوق بشری قرار گرفته است دست کم سعید پورحسن، ۲۵ ساله، از روند دادرسی پر ابهامی برخوردار بوده. خانواده وی بر بی‌گناهی او اصرار داشتند.

یک منبع نزدیک به خانواده پورحسن دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داده بود: سعید برای دریافت طلبش از شخصی که بچه محلشان بود مراجعه کرده بود. حتی مامورها را هم دیده بود اما نمی دانست چه خبر است چون از کار آن‌ها خبر نداشت. و وقتی به آن منزل مراجعه کرد او هم دستگیر شد. پرونده تنها یکبار به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شد. حتی قاضی هم گفته حکم اشتباه دادم نامه هم داریم اما دیگر فرصت نیست اگر تا فردا ساعت ۲ بعدازظهر به ما مهلت دهند حکم را متوقف می کنیم. کسانی که اعتراف اشتباه کرده بودند از زندان نامه نوشتند که اشتباه بوده.

خانواده این زندانیان موفق شدند روز گذشته آخرین ملاقات را انجام دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: