آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1395 = 25-10 2016

هتل های تهران مملو از تجار اروپایی است

تجارت نیوز : رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و آمریکا گفت: ارمنستان به دلایل مختلف هنوز به میزان کافی از فرصت های ناشی از لغو تحریم های ایران استفاده نکرده است.

به نقل از پایگاه خبری آرمن پرس، تیگران جرباشیان، رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان و آمریکا گفت، در ارتباط با لغو تحریم های غرب علیه ایران، ارمنستان به دلایل مختلف هنوز به میزان کافی از فرصت های موجود استفاده نکرده است.
وی گفت: «ما هنوز نمی توانیم به واقع ساختار اقتصادی ایران را درک کنیم و ساختار اقتصاد این کشور کاملا متفاوت است. 72 درصد از اقتصاد ایران دولتی است، تعرفه واردات در آن اعمال می شود و یک سیستم محدودیت های صادراتی در آن وجود دارد. این بدان معناست که اقتصاد ایران خیلی متفاوت است و ما باید آن را درک و آن را آنالیز کنیم.»
این فعال تجاری ارمنی اقدامات ارمنستان در تلاش برای برقراری یک منطقه اقتصادی در ایران و مذاکرات در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیایی برای ایجاد رژیم تجارت آزاد در ایران را مثبت ارزیابی کرد. جرباشیان گفت، گام هایی برداشته شده، اما وی اطمینان دارد که ارمنستان می تواند در جایگاه مناسب تری قرار گیرد.
وی گفت: «سابقه همسایگی ایران و ارمنستان به چندین قرن بر می گردد و این کشور با ایران دارای روابطی دوستانه است. ایران دارای جامعه ارمنی است که به خوبی از مسائل زبانی و فرهنگی ایران مطلع اند. به بیان دیگر، عوامل زیادی وجود دارند که بر اساس آنها ما باید از نظر استفاده از پتانسیل اقتصاد ایرا ن فرصت های موجود در جایگاه بهتری قرار بگیریم. گام هایی برداشته شده اما بسیاری از کشورها در حال حرکت رو به جلو هستند.»
به گزارش تسنیم، این اقتصاددان ارمنی اظهار داشت که نمایندگان تجاری اروپا در حال برداشتن گام هایی فعالانه تر به سمت ایران هستند. تحلیلگرانی در ایران هستند که تلاش دارند راه های احتمالی همکاری را پیدا کنند.
«تجار اروپایی به شکلی فعالانه دارند کار می کنند. امروز شما به سختی می توانید 3 اتاق در هتل های تهران پیدا کنید زیرا اکثر آنها توسط نمایندگان تجاری و تحلیلگران اروپایی اشغال شده اند. آنها تلاش دارند به شکلی فعالانه بازار ایران را تحلیل کنند. ارمنستان این شانس را دارد که به یک کشور ترانزیتی تبدیل شود. ما می توانیم موقعیت بسیار بهتری داشته باشیم و به یک کشور واسطه برای ارتباط دادن ایران و اروپا به یکدیگر تبدیل شویم.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: