آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 آبان ماه 1395 = 20-11 2016

حوزه علمیه را بر سر خمینیون نیجریه خراب کردند

به گزارش تسنیم، مقامات نیجریه چندین ساختمان متعلق به جنبش اسلامی نیجریه را تخریب کردند. این کار در چارچوب تشدید سرکوبها ضد این جنبش و هواداران آن انجام می شود.

یکی از مقامات این جنبش تاکید کرد این ساختمانها که شامل حوزه های علمیه بودند، در استان کادونا قرار داشتند.

چند روز پیش نیز نیروهای امنیتی نیجریه به مراسم عزاداران اربعین حسینی حمله کردند که در آن عده زیادی زخمی یا بازداشت شدند.

از دسامبر 2015 که در حمله ارتش نیجریه به خانه علامه شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه صدها تن از اعضای این جنبش را کشته شدند و شیخ زکزاکی را نیز مجروح و بازداشت کردند، سرکوبها ضد این جنبش ادامه دارد.

روزنامه آمریکایی دیلی‌بیست اخیرا نوشته بود: خمینیون نیجریه صدور انقلاب اسلامی به آفریقا را آغاز کردند.


سلیمانی جوانان ما را به جنگ می‌ فرستد

یک تشکل دانشجویی نیجریه‌ای از دولت خود درخواست کرد تا مجوز سفر به ایران برای جوانان نیجریه صادر نشود.

به گزارش فارس،‌ یک تشکل دانشنجویی نیجریه‌ای مقیم قبرس از دولت نیجریه درخواست کرده تا سفر دانشجویان این کشور به ایران برای ادامه تحصیل متوقف شود و دلیل آن‌را نیز مبدل شدن این افراد به افراطگرایان اسلامی بیان کرده است.

به نوشته وبگاه «برکینگ تایمز» این دانشجویان در دانشگاه خود در نیکوزیا، پایتخت قبرس علیه موج تروریسم و افراط گرای تظاهرات کرده و گفتند که نیجریه در آینده و در صورت صدور مجوز سفر جوانان خود به کشورهایی که در‌ آنجا این افراد مبدل به افراط گرایان می شوند با خطر امنیتی مواجه می شود.

سرپرست دانشجویان معترض مدعی شد که جوان نیجریه‌ایی با سفر به ایران تحت پوشش تحصیل کردن، به کشورهای دیگر چون یمن می‌روند.

این دانشجویان به مقام‌های دولت نیجریه و وزارت خارجه این کشور هشدار دادند که «الزکزاکی» (از روحانیون شیعه برجسته این کشور) تهدید واقعی است.

سرپرست دانشجویان معترض ادعا کرد: «جوانان نیجریه‌ای با سفر به ایران افراطگرا می‌شوند. شواهدی نیز وجود دارد که ایران آن‌ها را آموزش نظامی می‌دهد!

وی گفت که دولت نیجریه و دیگر سران آفریقایی باید هر چه از دستشان برمی‌آید اجرا کنند تا مانع شوند تا ایران از طریق جنبش اسلامی نیجریه (IMN) بحران خاورمیانه را به آفریقا انتقال دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: