آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1395 = 25-10 2016

"کوکلاس کلان‌های" آلمانی دوباره فعال شده‌اند

بنا به گزارش نهادهای امنیتی آلمان، فعالیت‌های نژادپرستان "کوکلاس کلان" در این کشور از سر گرفته شده است. اعضای این گروه از جمله با شرکت در گردهمایی‌های راست‌های افراطی به تبلیغ موازین مغایر با قانون اساسی دست می‌زنند.

به گزارش رادیو آلمان، روزنامه‌ی "زود دویچه تسایتونگ" روز سه‌شنبه (۲۵ اکتبر) به نقل از یک گزارش دولتی از شروع فعالیت‌های مجدد گروه نژادپرست "کوکلاس کلان" در آلمان خبر می‌دهد.
شمار اعضای گروه در این گزارش "اندک" ارزیابی شده است که برنامه‌های خود را در "حاشیه با گروه‌های راستگرای افراطی" هماهنگ می‌‌سازد.
خواندن سرودهایی با مضامین مخالف قانون‌اساسی آلمان، نوشتن شعارهای نژادپرستانه و رسم صلیب شکسته بر روی دیوارها از جمله فعالیت‌های این گروه بوده است.

گزارش دولتی یادشده که در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب "چپ‌ها" در پارلمان آلمان تنظیم شده، از سوی "مرکز بررسی جریان‌های تروریستی و افراطی" در ماه مه سال میلادی جاری تنظیم شده است.
مونیکا رنر، نماینده‌ی حزب "چپ‌ها" در پارلمان آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی "زوددویچه تسایتونگ" در این رابطه گفت که شمار اندک اعضای گروه "کوکلاس کلان" نباید مسئولان را از مقابله با آنان باز دارد. او یادآور شد که نقش این فرقه‌ی نژادپرست را در جریان‌های افراط‌گرا نباید نادیده گرفت.

کوکلاکس کلان، نام سازمان‌های همبسته‌ای در ایالات متحده‌ی آمریکا است که نخستین بار در سال ۱۸۶۵ میلادی در ایالات جنوبی این کشور پا گرفت. این فرقه از برتری نژاد سفید، یهودی‌ستیزی و ضدیت با آیین کاتولیک دفاع می‌کند.

تاریخ فعالیت این گروه در آلمان به سال‌های دهه‌ی ۱۹۲۰ برمی‌گردد. رهبران آمریکایی جنبش بارها به عنوان سخنران به گردهمایی‌های هم‌فکران آلمانی خود دعوت شده‌اند.
گفته می‌شود که بئاته چه‌په، متهم اصلی شبکه‌ی تروریستی "ناسیونال‌سوسیالیست زیرزمینی" آلمان دست‌کم در دو جلسه از این نشست‌ها شرکت داشته است. چه‌په در حال حاضر به اتهام شرکت در قتل ۱۱ تن از شهروندان اغلب مهاجرتبار آلمان محاکمه می‌شود.



arzhang October 25, 2016 06:06 PM

آحمدی نژاد بخاطر تنفر از یهودیان یکی از شخصیت محبوب کوکلاس کلان آلمانیها شده بود و آحمدی نژاد هم از حمایت انها سو استفاده سیاسی میکرد که یک رییس جمهور معروف و محبوب دنیا شده و به بهانه مسابقات جام جهانی فوتبال میخواست برود آلمان و با این گروه عکس بگیرد که دولت آلمان بهش اخطار داد که اگر پاش بگذاره تو آلمان نه تنها بخاطر دست داشتن در حمله تروریستی به رستوان میکونوس بلکه بخاطر قانون تنفر ضد یهودی دستگیر و زندانی میشه به نظر من بهترین برخورد با کوکلاس کلان آلمان همان کاری که آمریکا کرد رفت بدنبال پولشان و چشمه پولی که به این سازمان میامد را خشک کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: