آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 آبان ماه 1395 = 25-10 2016

مخالفت با مرخصی یک معلم کُرد در زندان سنندج

مسؤلان قضائی و مسؤلان زندان مرکزی سنندج با درخواست مرخصی‌ یک معلم زندانی کُرد مخالفت کردند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، علی‌رغم درخواست مرخصی "علی حسین پناهی" معلم زندانی ، مسئولان قضائی و زندان مرکزی سنندج بدون هیچ دلیلی مانع از مرخصی وی می‌شوند.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی آقای حسین پناهی، خبرهایی مبنی بر اذیت و آزار این معلم زندانی را تأیید و می‌گوید: که علی حسین پناهی در مدت بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته است.

این معلم دهگلانی، روز پنج‌شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و در دادگاه انقلاب شهر سنندج محاکمه شد.

«علی حسین پناهی» در دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “توهین به علی خامنەای رهبر جمهوری اسلامی ایران” و “ارتباط با یکی از احزاب کُردمخالف حکومت” به تحمل ۶ سال و یک روز زندان محکوم شده است.

این معلم زندانی کُرد پس از گفتگوی علنی با مردم، در شهر دهگلان و مسجد دهستان قروچای علیه مسوولان حکومتی، از مردم خواسته بود “در برابر تبعیض مسوولان جمهوری اسلامی در مناطق کُردنشین” ساکت نباشند و پس از این اظهارات و تنها پس از گذشت ۴ روز از آزادی با قید وثیقه، او در سحرگاه پنج‌شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران لباس شخصی «وزارت اطلاعات» در منزل پدری خود در دهستان «قروچای» از توابع شهرستان «دهگلان» بازداشت شد.

همچنین این معلم کُرد به دستور وزارت اطلاعات پس از ۸ سال تدریس در مدارس «سنندج» و «دهگلان»، “از آموزش و پرورش اخراج شده است.”

«علی حسین پناهی» دارای مدرک فوق لیسانس، دبیر عربی و همچنین دارای ۸ سال سابقه کار در «آموزش و پرورش» است. همچنین او پیش‌تر به مدت ۴ سال دهیار دهستان «قروچای» بوده است.

پیش‌تر در رسانه‌ها ؤ شبکەهای اجتماعی ویدیویی منتشر شد که در آن این معلم دهگلانی، “رهبر جمهوری اسلامی ایران را مفسد و محارب عنوان می‌کند.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: