آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 آبان ماه 1395 = 26-10 2016

موسسه آمریکايی: پیش‌بینی وقوع زلزله در کرمان

مرکزژئوفیزیک دانشگاه هاروارد آمریکا وابسته به سازمان ناسا اعلام کرد، میزان پس لرزه های استان کرمان غیرعادی و بیشتر ازحد معمول می باشند، لذا به همه مردم استان کرمان هشدار داد که احتمال وقوع زلزله ای با قدرت 6 الی 8 ریشتر در چند روز آینده وجود دارد و خواستار رعایت تمامی نکات ایمنی وجمع آوری آذوقه توسط مردم شد و استفاده از مکان‌ها ایمن را خواستارشد.!!

به گزارش ایسنا، این متن در شبکه های مجازی پخش شده است و ایسنا برای صحت این مطلب به تهیه گزارشی در این خصوص پرداخته است.

دکتر سید جلیل الدین فاطمی، مسئول مرکز پژوهشی زلزله دانشگاه شهید باهنر کرمان- در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: زلزله را با چند پیش لرزه نمی توان پیش بینی کرد و این مورد نمایی است، بلکه پیش نشانگرهای زیادی در پیش بینی احتمالی زلزله دخیل هستند.

وی، وقوع زلزله های با شدت کم را مفید دانست و اظهار کرد: زلزله های زیادی که با شدت کم صورت می گیرند، باعث تخلیه انرژی گسل می گردد، بنابراین تعداد زیاد زلزله دلیل بر وقوع زلزله با ریشتر بالای 6 نیست. اما اگر زلزله های نامعمولی مانند زلزله بم که 4 زلزله 4 ریشتر در ظرف 24 ساعت به وقوع پیوست این نوع زلزله ها، مهم و احتمال وقوع زلزله مخرب را می توان داد، اما زلزله های کمتر از 4 ریشتر چنین امری را بیان نمی کنند.




دکتر بی عقل October 26, 2016 10:42 AM

آقای دکتر سید بی عقل حالا چی که اگر واقعأ زلزله بزرگی همانند زلزله بم دوباره اتفاق بیافتد ؟ آن موقع چی داری که بگویید؟ آمریکایی ها فقط هشدار می دهند که ممکن است اتفاق بیافتد، امیدواریم که نیفتد ولی اگر اتفاق افتاد، حداقل مردم آمادگی آن را خواهند داشت و تلفات کمتر خواهد بود این آقای به اصطلاح دکتر فراموش کرده که آمارهای وقوع زلزله های بزرگ در ایران بطور میانگین هر ۱۲ سال است و آخرین زلزله بزرگ در ایران ، حدود ۱۲ سال پیش بود واقعأ جای تعجب است یک به اصطلاح کار(ن)شناس به اینصورت غیر حرفه ای اظهار نظر کند مردم کرمان برویید بخوابید در خانه تان ،زیرا ما بیداریم! !، حرف این آمریکایی های شیطان را گوش نکنید! !؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: