آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 آبان ماه 1395 = 28-10 2016

واگذاری پروژه میلیاردی به یک سی دی فروش!

دزدی های اشتراکی قالیباف و مهدی چمران

تذکر «محسن سرخو» عضو شورای شهر تهران برای واگذاری پروژه چند میلیاردی به یک «سی دی فروش»

جناب آقای مهندس چمران
ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران
سلام علیکم

احتراما، به استحضار میرساند در سال ۱۳۸۲ قراردادی عمرانی مشارکتی فیمابین سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهر تهران و شرکت نگین تریدینگ برهارد مالزی منعقد می‌گردد بطوری‌که سهم شهرداری تهران حدود ۶۳ میلیارد تومان و سهم طرف خارجی حدود ۶۲ میلیارد تومان، در ارتباط با پروژه‌ای بنام «مگامال» در شهرک اکباتان در زمینی به مساحت ۱۹۸ هزار متر مربع شروع به ساخت شده، در صورتی که این زمین طبق طرح تفصیلی فضای سبز بوده و از شهرک اکباتان گرفته شده است که ۳۵ هزار متر مربع از این زمین به پروژه مگامال و ملحقاتش تخصیص یافته و قرار بر این بوده که بقیه به فضای سبز تبدیل شود که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نپذیرفته است .

آورده شهرداری، زمین به علاوه پروانه و شرکت مالزیایی نیز مسئول ساخت پروژه و فضای سبز اطراف بوده است. در سال ۸۵ شرکت آرچین به عنوان پیمانکار از طرف شرکت مالزیایی تعیین و بدون دریافت یک ریال پیش پرداخت از طرف شرکت مالزیایی شروع به کار کرد و طرف خارجی بدون ارائه ضمانت‌نامه و آورده مالی حتی یک دلار تاکنون چند میلیارد تومان برداشت و تصاحب نموده است، در سال ۱۳۸۸ پیمانکار مذکور حدود ۲/۲۵ میلیارد تومان عملیات اجرایی پروژه را به سرانجام رسانده بود که پیشرفت فیزیکی آن نیز معادل ۱۴٪ تعیین گردیده بود.

۲ نفر مالکان این شرکت مالزیایی به نامهای آقای «ر. الف» که ایرانی بوده و آقای «عین ب» که مالزیایی بوده، نه گردش‌مالی قابل توجهی و نه سابقه کاری برای پروژه‌های عمرانی داشتند. بلکه مشخص گردیده در مالزی کار ایشان فروش فیلم و سی دی بوده است به گونه‌ای که آقای ر. الف از لحاظ مالی محتاج هزینه روزمره خود بوده است.

شرکت خارجی ۱۰ درصد از سهم خود را به شرکت ایرانیان و مابقی را به شرح زیر به اشخاص حقیقی‌وحقوقی دیگر واگذار و ۱۹٪ از باقیمانده سهامش را نگه‌داشته و بدین منظور شرکتی را به نام نگین آرای آسیا با سایر سهامداران (بجز شهرداری) ایجاد می‌کند.

در سال ۸۸ شرکتی به نام مهرگان وابسته به تعاون یکی از نهادها [ناجا] طی قراردادی ۴۹٪ حقوق شرکت خارجی را به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تملک می‌کند که بعدا به ۶۱٪ افزایش می یابد. به پیمانکار و مشاور طرح نیز بابت طلبشان درصدی سهام داده می‌شود. در نهایت در حال حاضر ۶۱٪ سهام به شرکت مهرگان، ۱۵٪ پیمانکار، ۳٪ مشاور و ۱۹٪ متعلق به آقای ر. الف می‌باشد ولی کارواش و پمپ بنزین مجموعه که هنوز هم احداث نشده ظاهرا در تملک و سهام طرف خارجی است؟!

مع‌الوصف شهرداری سهام خود را (ساختمان مگامال و پارکینگ) به شرکت جهان به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان فروخت که شرکت جهان نیز بلافاصله همان پارکینگ و ساختمان را به مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان یعنی ۷۰ میلیارد تومان بیشتر به بانک شهر واگذار کرد! لازم است شهرداری توضیح دهد که این ۷۰ میلیارد تومان که شرکت جهان دریافت کرده به چه مصرفی رسیده است؟ ثانیا چگونه شرکتی که هیچ سابقه عمرانی نداشته بدون ارائه ضمانت‌نامه و آورده حتی ۱ دلار و طرف مشارکت شهرداری برای اجرای چنین پروژه‌ای شده است؟ چگونه تاکنون شهرداری تهران راجع به طولانی و پرهزینه شدن این پروژه عکس‌العملی نشان نداده و بازرسی و کنترلی صورت نپذیرفته است؟ و چرا شهرداری پیگیر فضای سبزی که حق اهالی شهرک اکباتان است نمیباشد؟ و چگونه شرکتی که آورده مالی نداشته، میلیاردها تومان از این مملکت خارج کرده است؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: