آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 آبان ماه 1395 = 28-10 2016

حمله مخالفان اسد برای شکستن محاصره شهر حلب

شبه‌نظامیان مخالف رژیم بشار اسد حملات برای شکستن حصر شهر حلب را آغاز کردند

به گزارش رادیو فرانسه، شبه‌نظامیان مخالف رژیم بشار اسد اعلام کردند عملیات گسترده‌ای را برای شکستن حصر حلب آغاز کردند. این عملیات از بخش‌های خارج شهر در غرب حلب آغاز شده است. همزمان با این تحولات محمدجواد ظریف، وزیر أمور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری نشست سه جانبه با همتایان روس و سوری خود به مسکو سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان مخالف دولت، با حملات راکتی، مناطق زیر کنترل نیروهای دولتی را در شهر حلب هدف قرار دادند. به گزارش‌ دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، بر اثر این حمله دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

شهر حلب، بزرگترین مرکز اقتصادی سوریه، که بخش شرقی آن در اختیار شبه‌نظامیان مخالف رژیم سوریه است از ماه‌ ژوئیه به محاصره نیروهای دولتی سوریه درآمده است.

سخنگوی شبه‌نظامیان گروه احرار شام در خصوص عملیات شکستن حصر حلب گفت: این نبرد به اشغال مناطق غربی زیر کنترل رژیم (سوریه) و محاصرۀ تحمیل شده به ساکنان شهر حلب پایان می‌دهد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، عملیات شکستن حصر حلب با پیشروی یک هزار و ۵۰۰ تن از شبه‌نظامیان از سمت غربی شهر حلب در جریان است.

یاسر الیوسف، یکی از فرماندهان یک شاخه شبه نظامی موسوم به "نورالدین الزنکی" به خبرگزاری فرانسه گفته است: «محاصرۀ نیروهای دولت سوریه در حلب درهم شکسته خواهد شد. شبه‌نظامیان در تلاش هستند تا از جان غیرنظامیان و اماکنی همچون مدارس و بیمارستان‌ها در برابر حملات نیروهای نظامی روسیه حفاظت نمایند. نیروهای ما می‌خواهند دارو و مواد خوراکی را به ساکنان در محاصره در حلب برسانند».

همزمان، سازمان ملل و دیگر نهادهای دولتی نسبت به وخامت أوضاع در حلب و فاجعه انسانی در این شهر هشدار دادند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد: پایگاه هوایی حمیمیم که به تازگی به پایگاه دائمی روسیه در سوریه تبدیل شده است نیز هدف حملات گروه‌های مخالف قرار گرفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: