آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 آبان ماه 1395 = 28-10 2016

بلر: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا "فاجعه" است

راه برای برگزاری همه پرسی مجدد نبندیم
«تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس روز جمعه در سخنانی ضمن فاجعه بار خواندن رای مردم کشورش به برگزیت در همه پرسی 23 ژؤئن، مذاکره با رهبران اروپایی بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دشوار دانست و گفت بایستی تمام گزینه های خود را باز نگه داریم.
تونی بلر: رای به برگزیت فاجعه بار بود/راه برای برگزاری همه پرسی مجدد نبندیم
به گزارش ایرنا، تونی بلر روز جمعه در گفت وگو با شبکه رادیویی 4 'بی.بی.سی'، با بیان اینکه رای مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن «فاجعه آمیز» بوده است، افزود: بایستی تاثیرات حقیقی برگزیت را مورد بررسی قرار گیرد.
وی بیان داشت: چنانچه مشخص شود که توافق صورت گرفته با اتحادیه اروپا به خروج از این اتحادیه نمی ارزد و یا تبعات آن، برای مردم تا حدی جدی است و به موجب آن مردم نظرشان برگردد، بایستی راهی باشد چه از طریق پارلمان، انتخابات و یا برگزاری همه پرسی دوم، که از طریق آن مردم بتوانند دوباره نظرشان را اظهار کنند.
نخست وزیر پیشین انگلیس با بیان اینکه مشخص نیست مذاکرات با اتحادیه اروپا چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت، افزود: بایستی بسنجیم آیا آزادی هایی که به دست خواهیم آورد به خروج ما می ارزد یا خیر؟ ما زمانی متوجه پیامدهای این تصمیم خواهیم شد که از اتحادیه اروپا خارج شویم.
بلر هشدار داد که مذاکرات با اتحادیه اروپا کار «بسیار دشواری» خواهد بود و افزود: 'بایستی متوجه باشیم که با گروهی تاجر اروپایی که خواهان دسترسی حداکثری به انگلیس هستند مذاکره نمی کنیم؛ بلکه قرار است این مذاکرات را با رهبران سیاسی و پارلمانی اروپا صورت دهیم. به همین دلیل من می گویم که بایستی تمام گزینه های خود را باز نگه داریم. '
بلر در همین حال بیان داشت تا زمانی که مشخص نشود نظر مردم انگلیس در مورد خروج از اتحادیه اروپا برگشته است، نتیجه همه پرسی 23 ژوئن بایستی مورد احترام قرار گیرد.
نخست وزیر پیشین انگلیس همچنین گفت که این مساله را نبایستی فراموش کرد که در جریان همه پرسی 23 ژوئن 16 میلیون نفر از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا حمایت کردند.
این اظهارات در حالی بیان می شود که جورج آزبورن وزیر دارایی سابق انگلیس در سخنانی اعتراف کرد که سیاست های غلط و «اشتباهات» دولت کامرون منجر به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا شد
این سیاستمدار انگلیسی در گفت و گو با اسکای نیوز گفته بود: به نظر من، مردم از همه پرسی به عنوان ابزاری برای نشان دادن خشم شان نسبت به دولت استفاده کردند.
در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) نیز 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا اواخر مارس 2017 فعال سازد که این مساله آغاز گر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: