آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 آبان ماه 1395 = 30-10 2016

خشم هیلاری کلینتون از اف بی آی؛ تشدید تنشها

تشدید تنش در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی آمریکا

هیلاری کلینتون نامه رئیس اف بی آی را در مورد رایانامه هایش بی سابقه و نگران کننده توصیف کرد.

اعلام تحقیق درباره ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون، آن هم در روزهای نزدیک به انتخابات، می‌تواند روند انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تحت تأثیر قرار دهد. رئیس اف‌بی‌آی به خاطر چنین اقدامی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گفته ناظران، رئیس پلیس اف‌بی‌آی، با اعلام تحقیق مجدد در ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون، عمل خلافی مرتکب نشده است؛ اما اقدام "قانونی" او درست در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری، می‌تواند روند انتخابات را از مجرای صحیح آن خارج کند.

رئیس اف بی آی در نامه‌ای به همکارانش آشکارا اذعان کرده است که تحقیق درباره‌ی ایمیل‌های هیلاری کلینتون، آن هم تنها چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند پیامدهایی گمراه‌کننده داشته باشد.

بررسی نظرسنجی‌های یک هفته اخیر نشان می‌دهد که پس از فروکش کردن موج رسوایی‌های جنسی ترامپ، و در مقابل مطرح شدن دوباره موضوع ایمیل‌های کلینتون، افزایش فاصله این دو رقیب در نظرسنجی‌ها نه تنها متوقف شده که برخی نشانه‌ها از کاهش کم و بیش آن حکایت می‌کند.

با انتشار محتوای ایمیل‌های هک‌شده ‌از سوی ویکی‌لیکس در باره ‌نقش بحث‌برانگیز بیل کلینتون در بنیاد غیرانتفاعی کلینتون‌ها، چگونگی فعالیت‌های "غیرقانونی" او برملا شد. هنوز تاثیر این امر بر کارزار انتخاباتی آمریکا مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، سایت افشاگر ویکی‌لیکس، روز جمعه (۲۸ اکتبر) اسناد جدیدی درباره‌ بنیاد خیریه‌ بیل و هیلاری کلینتون منتشر کرد. این اسناد که گفته می‌شود جدیدا هک شده‌اند، نشان می‌دهند که بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، میلیون‌ها دلار به عنوان دستمزد برای فعالیت‌های مشاوره‌ای خود از بنیاد دریافت کرده است.

ظاهرا اسناد یاد شده بر اساس یادداشت‌های روزانه‌ "داگلاس بند" تنظیم شده که در سال ۲۰۱۱ در این نهاد غیرانتفاعی مشغول به کار بوده است. داگلاس بند می‌نویسد که بیل کلینتون با کمک کارمندان بنیاد، شخصا از منافع کمک‌های مالی برخی از پشتیبان‌های خیریه بهره‌مند ‌شده و هدایای بسیاری برای خود و خانواده‌اش دریافت ‌کرده است. در نوشته‌ داگلاس هم‌چنین آمده که در چارچوب روابط "غیرقانونی" کلیننتون برخی به او گفته‌اند که "اگر بیل کلینتون به فعالیت‌های خود ادامه دهد"، می‌تواند در آینده "روی انعقاد قراردادهایی به ارزش ۶۶ میلیون دلار" حساب کند.

داگلاس بند علاوه بر انجام وظایف خود در بنیاد، مسئول مدیریت "هدایای رسیده برای بیل کلینتون و خانواده‌اش و هم‌چنین سفرهای شخصی و تفریحی" او نیز بوده است. بند در یادداشت‌هایش از این خانواده‌ و کارمندان کلینتون به عنوان "بیل و شرکا" یاد می‌کند.

دونالد ترامپ، نامزد مقام ریاست‌ جمهوری آمریکا و رقیب کلینتون، افشاگری جدید ویکی‌لیکس را دستاویزی برای حمله به هیلاری کلینتون قرار داده است. هنوز نقش و تاثیر هیلاری کلینتون که در آن زمان در مقام وزیر امور خارجه‌ آمریکا فعالیت می‌کرده، در این "سوء‌استفاده‌ها" و به‌طورکلی تبادل هدایا و دریافت ‌دستمزدهای غیرقانونی از جانب بیل کلینتون، مشخص نشده است.

کارشناسان سیاسی می‌گویند، هر چند که بنیاد خیریه‌ کلینتون‌ها در سال‌های گذشته برای مبارزه با ایدز و فقر در جهان فعالیت‌های چشمگیری داشته، اما افشاگری‌های ویکی‌لیکس، "موقعیت هیلاری کلینتون را در رقابت‌های تبلیغاتی ضعیف می‌کند."


بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی بعد از واترگیت؟

هیلاری کلینتون، از اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) خواسته تا جزئیات کاملی در باره ای‌میل‌های جدیدی که ممکن است به تحقیقات مربوط به استفاده او از ای‌میل‌ شخصی در دوران وزارت امور خارجه مربوط باشد را منتشر کند.

به گزارش بی بی سی، کلینتون ابراز اطمینان کرده که تحقیق جدید اف‌بی‌آی از این ای‌میل‌ها، یافته‌های پیشین این سازمان را که گفته بود خانم کلینتون کاری خلاف قانون نکرده، نقض نخواهد کرد.
کلینتون خواهان آن شده که جیمز کومی، رئیس آف‌بی‌آی در باره نامه خود به کنگره آمریکا توضیح بیشتری دهد.

کومی، یازده روز قبل از انتخابات، در نامه‌ای از کشف ای‌میل‌های جدیدی خبر داده و گفته است که در ارتباط با یک پرونده غیرمرتبط، از وجود این ای‌میل‌ها باخبر شده است.

رئیس اف‌بی‌آی گفته است که هنوز نمی‌داند محتوای ای‌میل‌های به دست آمده اهمیت دارند یا نه. او گفته است در صورتی که این ای‌میل‌های جدید، محتوای طبقه‌بندی داشته باشند، پلیس در این مورد تحقیق خواهد کرد.

در ماه ژوئیه امسال، پلیس فدرال آمریکا گفت که خواهان پیگیرد قضایی هیلاری کلینتون به خاطر استفاده از سرور شخصی ایمیل در دوران حضورش در وزارت امور خارجه برای دریافت اطلاعات محرمانه دولت نخواهد شد.

در آن زمان آقای ترامپ گفت عدم پیگرد قضایی خانم کلینتون برای به خطر انداختن امنیت ملی، نشان می‌دهد که سیستم "ایراد" دارد.

منشاء ای‌میل‌های جدید
ای‌میل‌های جدید در جریان تحقیقات از آنتونی وینر، همسر هما آبدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون مشاهده شده‌اند.

آنتونی وینر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود که به دلیل ارسال تصاویر برهنه از خود برای یک دختر ۱۵ ساله در کارولینای شمالی، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

هیلاری کلینتون: اف‌بی‌آی در مورد ای‌میل‌های جدید توضیح دهد
اف‌بی‌آی هنوز نمی‌داند محتوای ای‌میل‌های جدید اهمیت دارند یا نه

در جریان تحقیقات از این موضوع، دستگاه‌های الکترونیکی خانم عابدین و آقای وینر توسط پلیس توقیف شد.

هیلاری کلینتون گفته است: "مردم آمریکا باید فورا از حقیقت کامل با خبر شوند و ضروری است که اف‌بی‌آی این مساله را، هر چه که هست، بدون تاخیر توضیح دهد."

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا از تحولات جدید استقبال کرده و به هوادارانش گفته است که خانم کلینتون نباید اجازه داشته باشد "نقشه بزهکارانه" خود را به کاخ سفید ببرد.

هیلاری کلینتون: اف‌بی‌آی در مورد ای‌میل‌های جدید توضیح دهد

ترامپ تا کنون در نظرسنجی‌ها از خانم کلینتون عقب است و امیدوار است که تحولات جدید به کمک او بشتابند.

ترامپ که خود نیز درگیر افشاگری‌هایی مربوط به نحوه رفتار با زنان بوده، تحقیقات اف‌بی‌آی را "بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی از زمان واترگیت" خوانده است.

ماجرای واترگیت باعث استعفای ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا شد.




www.youtube.com/watch?v=SnllayzRyqk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



arzhang October 29, 2016 02:08 AM

در تحقیقات انتونی وینرهمسر خانم هما عابدین مشاور قدیم خانم کلینتون که تصویر الت جنسی خودش را از راه کامپیوتر لپ تاپ به دختر بچها نشان داده بود انجام میشد اف بی ای متوجه میشه که هما عابدین از همان لپ تاپ استفاده کرده و به خانم کلینتون نامه الکترونی میفرستاده (در دنیا امروز که مردم ۵ یا ۱۰ تا کامپیوتر تو خانه دارند انها چقدر بدبخت و احمق باید باشند یک لپ تاپ دارند که خانم برای کارش استفاده میکنه شوهرش پرنو سکسی نگاه میکنه) رییس اف بی ای جیمز کومی که زیر فشار جمهوریخواهان هست مجبور شده بگوید ما پرونده تحقیقات نامه های الکترونی کلینتون را باز کردیم و حالا جمهوریخواهان امیدوارند اسم خانم کلینتون بیشتر خراب شود تا ترامپ عوض باختن با۱۰ امتیاز با ۲ یا یک امتیاز ببازه

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang October 29, 2016 10:40 AM

در تاریخ بشر هیجکس باندازه خانم کلینتون مورد بازجویی قضایی نگرفته اتهاماتی که یک عده کوچک از جمهوریخواهان فناتیک بر ضدش آوردن و علت دشمنی با کلینتون از زمانی شروع شد که او بخاطر نقشی در سقوط ریچارد نیکسون داشته و ان کینه هنوز ادامه داره و دشمنی این گروه بقدری زیاد هست که خیلی از قانون و مراسم زیبای دادگاهی امریکا را نادیده میگیرند و بیشتر مثل کشورهای دیکتاتوری جهان سوم عمل میکنند مثل هیجکس گناهکار نیست مگر دادگاه تشخیص دهد یا اگر دادگاه شخصی را بیگناه تشخیص داد مردم هم میبخشنش و حالا که خانم کلینتون میخواهد رییس جمهور بشود حمله و اتهامات به ایشان بیشتر شده چون اکثر زیادی از مردهای مسن سال جمهوریخواهان مخالف زن برای رییس جمهوربودن امریکا هستند انها ترجیح میدهند یک مرد قلدر رییس جمهور بشه اینکه رییس اف بی ای ۱۰ روز مانده به انتخابات بیاد بگوید ما میخواهیم بازجویی قضایی خانم کلینتون که قبلا گفتیم بیگناه هست ادامه بدهیم بی سابقه هست چون رسم هست ۶۰ روز مانده به انتخابات هیج سازمانی اتهام واهمی راجع به کاندیدا ندهد که برعکسش یعنی مداخله در جهت عوض کردن انتخابات یعنی توهین به رای مردم

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان October 30, 2016 02:48 PM

ای داد بیداد، هر بار صحبت از بنیاد کلینتون میشه جگرم کباب میشه، بابا آخه چیکار دارین با بنیادی که مثلا برای کارهای خیریه مثل کمک به ایدز و کودکان بی سر پرست بنا شده،حالا هیلاری و بیل کلینتون ۹۰درصد درآمد حاصل از کمکهای بین المللی رو برده، اینکه عیب نداره،آخه چرا اینقدر هیلاری رو اذیت میکنید، مگه نمیدونید شریک اوباما و حزب دمکرات و تمامی روزنامه ها و شبکه های خبری دست به دست هم دادند تا این ریئس جمهور بشه،ولش کنید گناه داره،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: