آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 آبان ماه 1395 = 04-11 2016

رسوایی ایمیلها؛ کلینتون متهم به خیانت به کشور شد

کارزار داغ انتخابات آمریکا در ایالت‌های حساس

مایکل کاکول، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان کنگره امریکا هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری امریکا از طرف حزب دموکرات را به خاطر استفاده از سرور شخصی برای مکاتبات شغلی در زمان وزارت خارجه به خیانت به کشور متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل ماکول ادعا می کند که به خاطر سهل انگاری کلینتون گکشور های دشمن امریکا" به سرور وی دسترسی پیدا کرده اند. به عقیده وی حالا این "دشمنان" دارای اطلاعات هستند وی توانند هم برای کلینتون و هم آمریکایی در حال خدمت در خارجه خطر به وجود آوردند و "این خیانت است".

کلینتون در زمان عهده دار بودن وزاتر خارجه از سال 2009 تا 2013از سرور شخصی برای مکاتباتش استفاده می کرد. جیمز کومی، مدیر اف بی آی معتقد است این سهل انگار است و جرم نیست اما با این حال اف بی آی در رابطه با یافته شدن نامه های جدید کلینتون در وسایل رایانه ای دیگر تحقیقات جدیدی را آغاز کرده است. فقط چهار روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی مانده و جنجال ایمیل ها و تحقیقات جدید احتمال پیروزی کلینتون را کاهش می دهد.


کارزار داغ انتخاباتی در ایالت‌های حساس

در چند روزی که به روز اصلی رای گیری در انتخابات آمریکا (سه‌شنبه) باقی مانده است، نامزدهای ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر چند ایالت سرنوشت ساز تمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد دموکرات‌ها تلاش تازه‌ای را با هدف تشویق جوانان و سیاه پوستان به حضور گسترده در پای صندوق‌های رای آغاز کرده‌اند.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به میدان فرستاده است.

اوباما روز پنجشنبه در جکسن ویل فلوریدا، در جمع دانشجویان درباره پیامدهای به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان، هشدار داد.

او گفت: "این یک رقابت فشرده خواهد بود و شما نمی‌توانید فرض را بر پیروزی بگذارید."

باراک اوباما افزود: "اگر در این انتخابات پیروز نشویم، تمام پیشرفت‌هایی که در ظرف هشت سال گذشته داشته‌ایم از دست خواهد رفت."

اوباما این هفته در ایالت‌های سرنوشت ساز اوهایو و کارولینای شمالی برای خانم کلینتون کمپین کرده است.

هم اکنون رای گیری‌های زودرس در ۳۷ ایالت آمریکا در جریان است. تاکنون ۳۵ میلیون نفر رای داده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش بینی کرده است که حدود ۴۰ درصد مردم تا موعد اصلی انتخابات - سه شنبه (هشتم نوامبر) - رای بدهند.

گفته می‌شود که امسال تعداد رای دهندگان لاتین تبار نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در رای گیری‌های پیش از موعد، سیاه پوستان - که عمدتا از دموکرات‌ها حمایت می‌کنند و در دوره‌های قبل به طور گسترده به باراک اوباما رای دادند - تا به حال حدود ۲۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۲ رای داده‌اند.

کلینتون روز پنجشنبه به وینترویل ایالت کارولینای شمالی سفر کرد تا به خصوص رای دهندگان سیاه پوست را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کند.

به گزارش بی.بی.سی در تجمع هواداران کلینتون ابتدا یک پرستار سیاه پوست به نام می براون هیگینز که می‌گوید شرکت دونالد ترامپ در گذشته درخواست اجاره مسکن او را به خاطر نژادش رد کرده بود، سخنرانی کرد.

خانم هیگینز گفت: "هر وقت یادم می آید که آن‌ها چطور به خاطر آن که من سیاه پوست هستم به من دروغ گفتند عصبانی می‌شوم. من نمی‌توانم بدون آن که رنج ببرم این تجربه را با شما در میان بگذارم."

روزنامه نیویورک تایمز در ماه اوت گزارش داد که شرکت ترامپ در گذشته به آفریقایی تبارها واحد مسکونی اجاره نمی داده است. بنا بر گزارش نیویورک تایمز، وزارت دادگستری آمریکا در سال ۱۹۷۳ میلادی با شکایت از شرکت ترامپ به آن سیاست تبعیض آمیز خاتمه داد.

نامزد جمهوریخواهان هم روز پنج‌شنبه کارزار انتخاباتی‌اش را در ایالت حساس کارولینای شمالی ادامه داد.

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در شهر کنکورد درباره کلینتون گفت: "او هیچ حقی ندارد که اصلا نامزد این انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. شما می‌دانید. به‌هیچ وجه. ولی الآن مشکلات بزرگ‌تری دارد. اگر قرار بود برنده بشود، بحران قانونی بی‌سابقه‌ای درست می‌کرد که فعالیت دولت را فلح می‌کرد."


هجوم به پناهگاه‌ها از ترس ترامپ

به گزارش دنیای اقتصاد، کمتر کسی می‌داند ترامپ با سیاست و اقتصاد آمریکا چه خواهد کرد. بازارهای جهانی تحت‌تاثیر خوش شانسی نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده‌اند. رشد جایگاه دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات هفته آینده باعث افت شاخص‌های بورس، ارزش دلار و نفت و رشد بهای پناهگاه‌های سرمایه شده است.

صبح چهارشنبه، همزمان با توجه معامله‌گران بازارهای مختلف به نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا، طلا و فرانک سوئیس با افزایش قابل توجه تقاضا روبه‌رو شدند. اونس طلا که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز از افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات بهره برده بود، چهارشنبه تا ابتدای کانال 1300 دلار جهش کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اخطار داده است که انتخابات ریاست جمهوری روز 8 نوامبر برای آینده آمریکا و جهان سرنوشت ساز است و دمکرات ها از همه ریشه های قومی را ترغیب کرد برای رای دادن به هیلاری کلینتون پای صندوق های رای بروند.





arzhang November 1, 2016 11:46 AM

برنی ‌سندرز و دانلد ترامپ هر دو جزو حزب مستقل بودن ولی از ضعیف بودن ۲ حزب اصلی استفاده کردن ترامپ به نام جمهوریخواه ثبت نام کرد سندرز دمکرات حزب جمهوریخواه انقدر ضعیف بود نتونست جلو ترامپ بگیرد و ایشان نامزد انتخابات شد دمکرات با هر کلک قانونی و غیر قانونی جلو سندرز ایستاد ونگذاشتند ‌سندرز نامزد دمکرات بشه همه اینها نشان میدهد که امریکا رو به افول هست چون علت شکوه بودن آمریکا بخاطر سیاست زیبایی که داشتند مثل دمکراسی و گفتگو بین رقبای سیاسی بین ۲ حزب قوی که دیگر وجود نداره نتیجه اش تجزیه شدن این ۲ حزب به چند حزب که انوقت رییس جمهور بوسیله الکترو کالج انتخاب میشه که رهبر یک اقلیت هست و قدرتی نداره تا امریکا را مثل گذشته قدرتمند کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان November 1, 2016 04:09 PM

شیادی و کلاهبرداری در تمام سلولهای خانواده کلینتون و تمام حزب دمکرات رخنه کرده، همین افشاگری باعث شد خانم دونا برزیل مسئول انتخاباتی کمپین هیلاری استعفا بده، این خانم چند روز قبل از مناظره اول با کسی که قرار بود این کارو بکنه رفت و آمد داشت و سئوالات مناظره رو از قبل گرفته به هیلاری داده بود، دیگه گندش اینقدر بالا اومد که سی ان ان هم مجبور شد بر علیه هیلاری جبهه گیری کنه، یعنی خاک بر سر کسانی که با وجود اینهمه مدارک باز به هیلاری رای بدن

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان November 1, 2016 04:41 PM

جدیدا هم که اف بی آی شروع به بازگشایی پرونده ایمیلهای هیلاری کلینتون طبق مدارک جدید بدست آمده مبنی بر تخلفات و دروغهای گفته شده توسط هیلاری کرده، همینکه این خانم با وجود اینهمه تخلفات و دروغها و شیادیها، کاندید ریاست جمهوری شده و تا این مرحله پیش رفته نشان از فساد حاکم در داخل کاخی سفید، دیوان عالی قضاییه و وسایل ارتباط جمعی در آمریکا رو داره، یادم میاد یک ژنرال عالیرتبه فقط به خاطر یک دروغ به اف بی آی شش ماه زندان شد، اونوقت هیلاری با اینهمه جرم و فساد و شیادی هنوز آزاد میگرده؟آمریکا از نظر فساد درونی در سطح یک کشور جهان سومی قرار گرفته

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush November 2, 2016 04:43 AM

چقدر دزدى وفساد در حزب دمكرات زياد كه كرى با وقاحت تمام ميگويد ظريف وطنپرست و با هوش و انسان خوبى است

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 2, 2016 09:04 AM

ان دسته از جمهوریخواهان که گفته بودند تا ما خانم کلینتون را بر روی صلیب آتش نکشیم آرام نخواهیم نشست به دروغ اسمش انقدر خراب کردن تا جایی که خیلی ازآمریکاییها به ترامپ که نه پندار خوب داره نه گفتار خوب و نه رفتار خوب و پسرش عضو کو کلکس کلان (سازمان‌ سري‌ ضد سياهپوستان‌) هست دارند رای میدهند و بد خواهان کلینتون فقط به خانم کلینتون ضربه نزدند بلکه به دمکراسی آمریکا و حتی به آفرادی با شخصیت محبوب مثل جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی چون ایشان زیر فشار این گروه به یک کامپیتوری دسترسی داره که ای میل انسانهای معمولی توش هست و در آمریکا نگاه کردن به ای میل مردم غیر قانونی و اشد مجازات را داره حتی اگررئیس اف‌بی‌آی باشی و ما این را در حادثه تروریستی سان برناردینو کالیفرنیا فهمیدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 2, 2016 08:12 PM

بعد از انتخابات چه کلینتون ببازه چه ببره دمکراتها پدر اف بی ای را در میارند چون واضح هست اف بی ای داره در انتخابات به نفع ترامپ و جمهوریخواهان مداخله میکند تا یک هفته پیش نه تنها ترامپ با ۱۲ امتیاز از کلینتون داشت میباخت بلکه سناتورهای جمهوریخوهان بدجوری داشتند میباختند اف بی ای با مداخله اش همه چیز را وارونه کرد که بعد از انتخابات دمکراتها انقدر کتاب قانون بطرف مسولان اف بی ای پرت میکنند که همه آنها آنقدر پشیمان شوند که آرزو بکنند کاش بدنیا نیامده بودند

گزارش یا اعتراض به این نظر


طرفدار ترامپ November 2, 2016 09:13 PM

همه بدانند تنها راه نجات ما ايرانيها از دست اين اخوندها هنين اقاي ترامپ است اگه اقاي ترامپ انتخاب بشه ديگه هيچ باجي به اخوندها داده نمي شه
يادتون باشه همين اقاي اوباما و حزب دمكرات بود كه در قيام ٨٨ مردم ايران هيچ حمايتي نكردند بلكه باعث شدند اين اخوندها قوي تر بشوند
لعنت به كلينتن و حزب دمكرات فاسد زنده با اقاي ترامپ ناجي ايران

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان November 2, 2016 10:05 PM

انسان باید کور باشه که با وجود اینهمه مدارک باز ادعا بکنه که تمام این تهمتها به هیلاری دروغ بوده، جمع آوری بیش از سه میلیارد دلار زیر پوشش بنیاد کلینتون، وقتی که ایشان وزیر امور خارجه بوده، خانواده ای بعد از پایان ریاست جمهوری بیل کلینتو ورشکسته بوده و حتی قادر به پرداخت شهریه دخترشون چلسی رو هم نداشتند، پرداخت رشوه ۷۵۰ میلیون دلاری به خانم مککین در زمانی که شوهرش رییس اف بی آی بوده و تازه پرونده ایمیلهای هیلاری در دست اف بی آی تحت برسی بود، پاک کردن بیش از سی و سه هزار ایمیل،و بلیچ کردن آنها و نابود کردن تمامی لپ تابها و موبایلها آنهم بعد از بعد از صدور سپینا توسط اف بی آی، دادن رشوه ۶۰۰ هزار دلاری به سندرز برای خفه کردنش، کلاه برداری برای گرفتن سوالات مناظره توسط نوچش دونا برزیل،که باعث برکناری این خانم از سمتش شد، دستکاری،،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان November 2, 2016 10:18 PM

در ادامه مطلب قبل،،، و دستکاری و تقلب در انتخابات توسط دستگاهای الکترو وت که متعلق به همدست هیلاری جورج سوروس که بیش از ۱۷۰۰ عدد از این دستگاها متعلق به او میباشد، ثبت نام بیش از ۲۰۰۰ نفر افراد فوت شده برای رای گیری توسط هیلاری، ثبت نام افراد زیر سن و غیر قانونی با کارت شناسایی جعلی برای رای گیری، پرداخت پول به اشرار و افراد دیوانه برای ایجاد درگیری و برهم زدن سخنرانیهای ترامپ، باز هم بگم یا کافیته، در مورد دمکراسی هیلاری و حزب دمکرات و رای دهندگان به او بزرگترین دشمن دمکراسی هستند چون در تاریخ آمریکا هیچ کس به اندازه این افراد به دمکراسی ضربه نزدند، و در آخر در مورد ضد سیاه پوست بودن پسر ترامپ، مزخرفی گفتی که فقط از یک روان پریش بر میاد، من موندم که مدرک بیرون آومده که هیلاری به مسئول کمپینش گفته بود رای دهندگان سیاهپوست مشتی احمق ،،،،،،،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


کیوان November 2, 2016 10:32 PM

در ادامه،،،، رای دهندگان سیاه پوست مشتی احمق هستند که به راحتی با تحت تاثیر قرار دادنشان میشود از رای آنان استفاده کرد، در ضمن اگر پسر ترامپ جزو گروه سری ضد سیاه باشه، تا الان باید سی ان ان و نیویورک تایمز و حزب دمکرات راحت نمینشستند، و در ضمن من موندم خانواده ترامپ چطور ضد سیاه هستند که مک تایسون و لوییس فراخوان رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا و خیلی از سیاه پوستان سر شناس آمریکا از ترامپ حمایت کردند، قبل از اینکه مطلبی بنوسی اول فکر کن که با دسته کور ها و احمقها طرف نیستی، چون آدم نسبت به درکت شک میکنه، هیلاری تو آتشی که خودش سالیان سال روشن کرده میسوزه، نیازی نیست کسی اونو رو صلیب آتش بزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر November 3, 2016 11:44 AM

با افشای کثافت کاری های کلینتون یک جای طرفدارانش در حال سوختن است بخصوص آنها که ترامپ را بی سواد میدانستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر November 3, 2016 11:50 AM

کیوان عزیز سپاس از مطالبی که عنوان کردی احمق ها دیگران را آن طور میبینند که خود را در آینه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیامک November 3, 2016 12:28 PM

کیوان گرامی کاملا با شما موافقم و ببین که بی علت نیست که آخوندا ۳۸ ساله که حکومت را قبضه کردند کاش قبل از اظهار نظر کمی مطالعه میکردیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 4, 2016 12:06 AM

شما به کی رای میدید به خانم کلینتون که از ۳۰ هزار ای میل ایشان یکی پیدا شده که محرمانه نبوده ولی وسط یک صفحه یک حرف سی بوده که یعنی امکان محرمانه وجمهوری خواهان ان را علم کردن میگند ایشان را روی صلیب اتشش بزنیم یا به ترامپ که گفت مکزیکیها تجاوزگر جنسی هستند و هر امریکایی که پدرش مکزیکی هست نمیتونه قاضی بشه در آمریکا یا آمریکا باید رابطه اش با کشورهای اسلامی قطع کند یا عربستان باید بمب اتم داشته باشه یا خانمی اگر تصمیم گرفت سقط جنین کند باید مجازات بشه یا ان خانمهایی که میگند من به انها تجاوز جنسی کردم دروغ میگند چون خوشگل نیستند و روز قبلش گفته بود من چون پولدارم میتونم دستم بکنم تو تنبان هر خانمی یعنی واقعا اینقدر مشگله در انتخاب کردن بین این دو کاندیدد

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادر November 4, 2016 11:30 AM

برای من خیلی جالب هست که جمهوری اسلامی در آمریکا داره پول ملت ایران را برای رییس جمهور شدن کلینتون خرج میکنه و بعضی ها هم در این جا از کلینتون پشتیبانی میکنند دوستان پیدا کنید پرتقال فروش را

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر November 4, 2016 03:48 PM

ارژنگ جان وقتی یکی سی و سه هزار ایمیل رو پاک می کنه و فقط یکیش پیدا میشه ظاهرن که محرمانه بوده بدون که باقیش چی بوده وقتی ششصد و‌پنجاه هزار ایمیلش دست کسی هست که یک بیمار روانی بچه باز در حد حاج سعید طوسی هست وقتی و شوهر مشاورش هست باید بفهمی که چقدر شخص غیرقابل اعتمادی میتونه باشه وقتی نیروهای ارتش امریکا وسط درگیری زنگ میزنن که مجوز تهاجم بگیرن و خانم خواب تشریف دارن باید بدونی چقدر بی لیاقت هست وقتی شوهرش یک متجاوز جنسی و هرزه ی زن باره هست باید بدونی از درون چقدر انسان پوچی هست وقتی وکیل مدافع دو متجاوز به عنف به یک دختربچه بوده و اون دختر رو در صحبتهاش مسخره می کرده باید بدونی چقدر بی شرافت هست و وقتی اثاثیه ی وزارت خارجه رو به خونش برده و شش میلیارد دلار از بودجه رو گم کرده باید فهمید که چه پست فطرتی هست خانم کلینتون

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 4, 2016 07:32 PM

جناب آقای اردشیرقبل ازینکه به کسی تهمت بزنی اقلا در درست بودن حرفت یک تحقیقی بکن چون ما در زمانی زندگی میکنیم که همه چیز با فیلم ثبت شده خانم کلینتون به دستگاه دروغ سنج داره میخنده نه دختر بچه معصوم شما میگید خانم کلینتون اثاثیه وزارت خارجه را دزدیه میتونی به من بگید چی بوده یا چند تا بوده عتیقه بوده ؟ اگر خانم کلینتون شوهرش را بخاطر رسوایی زنایی بخشیده این که یک روش مسیحی هست شما آرزو نمیکنید چنین همسری داشته باشی دولت آمریکا در سال ۲۰۰۴ گفت تمام پولهایی که در عراق و افغانستان خرج کردیم حسابش دست ما هست حتی آن ۶ میلیارد دلاری که قبلا گفتیم گم شده و کی گفته که من ای میل شخصی خودم را نمیتونم حذف کنم و اینکه اف بی ای از خانم کلینتون خواست همه ای میل مکاتبات با وزارت خارجه را که در کامپتور شخصی تو خانه اش بفرسته اف بی ای تا ببیند نامه محرمانه ای رد بدل شده که اشد مجازات داره ولی نامه محرمانه پیدا نشد یک حرکت ظالمانه بود چون همه روسا دولت کامپیتور شخصی تو خانه شان دارند حالا چرا فقط از کلینتون این درخواست شده ؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر November 4, 2016 10:47 PM

ارژنگ جان شما خیلی عجیب رفتار می کنی اولن که نخیر من آرزوی همچین همسری ندارم چون خودم هرگز مثل بیل کلینتون نیستم در ضمن هیلاری چاره ای جز نمایش ظاهری بخشیدن شوهر متجاو هرزه ی خودش رو نداره چون نصف اعتبار سیاسیش اینه که همسر رییس جمهور و بانوی اول امریکا بوده و بعد اینکه اون شش میلیارد دلار جز هزینه های جنگ عراق نیست پ ماستمالی های دولت اوباما کلن بی فایده است و بعد اینکه شما چه حقی داری که ایمیل های رسمی دولتی رو با سرور شخصی خودت که ناامن هم هست رد و بدل کنی که حالا بعدشم ادعای حریم شخصیت بشه و سی و سه هزار ایمیل رو پاک‌کنی و‌مثلن الان اف بی آی با کلی رایزنی و فشار و رشوه بگه ایمیلهایی که ما دیدیم محرمانه نبودن خب معلومه چن محرمانه هاش پاک شدن و شما اصلن به روی خودتونم نیارید که تو ویکی لیکس منتشر شده که چگونه دوروبری های خانم دست و پا زدن که نشان محرمانه از روی ایمیل ها پاک بشن توسط اف بی آی و در مورد اون دختربچه تا اونجا که ما فهمیدیم کلینتون در دفاع از اون دو متجاوز جنایتکار نهایت وقاحت رو به خرج داده و به اون بچه تهمتهای وحشتناکی زده و در نهایت اون دو متجاوز امروز آزادن و‌اون زن زندگیش نابود شده دختران و زنانی که مدعی هستن ترامپ باهاشون رفتار ناشایستی داشته می تونن مثل همون لاتهای اجیرشده توسط ستاد کلینتون برای راه انداختن بلوا و‌شلوغی در سخنرانی های ترامپ باشن ولی جنایتها و چپاولهای خانواده ی کلینتون از حد تصور خارجه و نه من ندیدم از وزارت خارجه چه اثاثیه ای خارج شده همونطور که شما ندیدی ولی هر دومون می دونیم که محافظ خانم کلینتون دیده و شاهد بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Daruish November 5, 2016 02:55 AM

ارژنگ، (چگونه بگویم که توهینی نباشد؟) آقای ترامپ پرزیدنت ماست و یاد بگیرید که ایشان را "پرزیدنت ترامپ" صدا کنید؛ همین که هست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa November 5, 2016 01:11 PM

لعنت بردموکراتهای امریکا ایران هرچی برسرش رفت از دموکراتهای امریکا رفت اون از جیمی کارتوش وهدیه ۱۵۰ میلیون دلاری به خمینی کسانیکه مدافع دموکراتهای امریکا هستند ایرانی نیستند خواهشن دم از ایران نزنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: