آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 دی ماه 1395 = 11-01 2017

دومین عقب نشینی رژیم تهران در مقابل ترامپ

خبرگزاری مهر نوشت: یک رسانه غربی مدعی شد که تهران تصمیم گرفته تا در مورد تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا اعتراض چندانی نداشته باشد تا به این صورت از آسیب خوردن به برجام جلوگیری کند.

رویترز با اشاره به دیدار اخیر دیپلمات های ایران و کشورهای ۱+۵ مدعی شده که ایران تصمیم گرفته تا در مورد تمدید تحریم های آمریکا اعتراض چندانی نداشته باشد تا به این صورت از آسیب خوردن به توافق هسته ای جلوگیری کند.

«ولادیمیر ورونوکوف» نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در وین از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی که بر اجرای برجام نظارت دارد در گفتگو با خبرنگاران گفت: تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا اقدام مطلوبی نبود اما به هرحال زندگی، زندگی است. برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه به برجام، اقدام مشترک از طرف تمامی کشورها لازم است.

تهران ماه گذشته میلادی اعلام کرد اقدام مجلس سنای آمریکا در تشدید تحریم‌های علیه خود و تمدید تحریم‌های ایسا را تلافی کند. ایران معتقد است تمدید تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور نقض توافق هسته‌ای (برجام) است که براساس آن تهران باید در مقابل محدود کردن برنامه هسته‌ای خود، از برداشته شدن تحریم ها بهره مند شود.


اولین عقب نشینی رژیم تهران

آدينه، 5 آذر ماه 1395 = 25-11 2016

به گزارش جام نیـوز، وبسایت خبری "عیون الخلیج" به نقل از "وال استریت ژورنال " گزارش داد: «ایران 11 تن آب سنگین را به یکی از بنادر خود منتقل می کند تا کار خارج کردن این حجم از آب سنگین به بیرون از خاک خود را به اتمام برساند.»

عیون الخلیج در ادامه طی ادعای عجیبی گزارش داد: «این اقدام ایران، عقب نشینی و تسلیم شدن مقابل خواسته های ترامپ محسوب می شود که بعد از انتخاب وی به ریاست جمهوری مسئله احترام به برجام و مقابله واشنگتن با هر گونه نقض برجام از سوی ایران را مطرح کرده است.»

خاطر نشان می شود که «لورنس نورمن»، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در شهر بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، مدعی شده که ایران ظرف دو روز آینده در حدود 11 تن آب سنگین به عمان ارسال خواهد کرد تا ذخایر آب سنگین این کشور به پایین‌تر از 130 تن برسد.

این خبرنگار همچنین ادعا کرده است که آب سنگین ایران تحت پلمپ آژانس بین المللی انرژی اتمی، در یکی از بنادر این کشور آماده صدور است.

با این اقدام، میزان ذخایر فعلی آب سنگین ایران به حدود 120 تن خواهد رسید. البته این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی کشور رد یا تائید نشده است.

پیش از این در گزارش آژانس از نحوه اجرای برجام، گفته شده بود که ذخایر آب سنگین ایران اندکی از 130 تن فراتر رفته است. این مساله واکنش‌هایی را از سوی واشنگتن و آژانس در پی داشت.



آرش آريايى November 20, 2016 06:12 PM

اين مقدار حجم آب سنگين در زمان اوباماى بى لياقت توليد شده بود و ضحاكيان بخوبى متوجه شدند كه " پرزيدنت ترامپ " اوباما نيست و با كسى شوخى ندارد و بزودى هارت و پورتشون هم كنار ميگذارند و خامنه اى جنايتكار براى ماندن بر سر قدرت حاضر ميشود كف كفش " پرزيدنت ترامپ " را ليس بزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Akbar January 11, 2017 01:41 PM

اینها که این همه هارت و پورت میکردند چرا اینقدر موش شدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: