آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1395 = 27-11 2016

چراغ سبز خامنه ای برای تسویه حساب

منصور امان

چراغ سبز خامنه ای برای تسویه حساب با مُنتقدان کسب وکار صادق لاریجانی

با چراغ سبز آقای خامنه ای، آیت الله صادق لاریجانی و اُرگانهای نظامی – امنیتی دست به ضدحمله و پرونده سازی علیه مُنتقدان رُسوایی بانکی قُوه قضاییه زده اند. باند ولی فقیه با روی آوری مُستقیم به ابزارهای قهری، تلاش می کند از زیر فشار سنگینی که در هفته های اخیر می بایست مُتحمل می شد، بیرون بیاید.

در این راستا، آقای محمود صادقی، نماینده ای که پرونده کسب و کار بانکی قُوه قضاییه را در مجلس مُلاها گشود، از احضار خود به دادسرا خبر داده است. او دو روز پیش نیز در یک نامه سرگُشاده، ارسال "پاره ای اخطارها و هُشدارها در روزهای اخیر" برای ساکت کردن خود را فاش ساخته بود.

همزمان، باند آقای خامنه ای، جناح میانه حُکومت و به طور مُشخص آقای رفسنجانی را صحنه گردان پرده دری از "اسرار نظام" مُعرفی کرده و فعالیت شدیدی را در جهت ابعاد امنیتی دادن به موضوع آغاز کرده است.

در پرونده ای که به همین منظور تهیه گردیده و خُطوط مُهم آن روز گذشته (شنبه) در وبگاه قُوه قضاییه (میزان) مُنتشر شد، به "پروژه مُشترک از درون و خارج مرزها برای تخریب قُوه قضاییه" و "تهاجُم علیه ولایت فقیه" اشاره شده است. مُصاحبه خانُم فائزه رفسنجانی با یک تلویزیون خارج کشوری پیرامون حسابهای بانکی آقای صادق لاریجانی، در حُکم سند دُرُستی ادعاهای یاد شده مُعرفی شده است.

هفته گذشته هنگامی که آیت الله لاریجانی برای رها ساختن دُم خود از تله، پای رییس اش را به میان کشید و "اجازه رهبری" به قُوه قضاییه برای باز کردن حساب اختصاصی را فاش ساخت، بی تردید این جسارت را بدون هماهنگی با وی مرتکب نشده بود. همین ویژگی در مورد رد ادعای برکناری خود با حرافی در باره نشست خُصوصی با "رهبری" و غمزه آمدن با "خنده ایشان" نیز صادق است.

مقصدی که این حرکت به سمت آن روان است، از همین نُقطه به خوبی پیداست؛ با وارد شدن "آقا" به رُسوایی، موضوع به خودی خود به سطح بالاتری انتقال می یابد و با تبدیل گردیدن به "مساله حُکومتی"، راه دخالت ابزارهای قهری در آن گشوده شده و اقداماتی که در این چارچوب صورت خواهد گرفت، مشروعیت می یابد.

سویه مادی این مُعادله را به جُز احضار آقای صادقی و پرونده سازی برای آقای رفسنجانی، در اعلام پُشتیبانی وزیر کشور از قُوه قضاییه برای برخورد با آنچه که "تُهمتها در فضای مجازی" نامیده، می توان مُشاهده کرد. آقای رحمانی فضلی خطاب به دستگاه قضایی گفته است که به عُنوان رییس شورای امنیت کشور از برخورد با "ولنگاری در فضای مجازی" و "تُهمتهایی که زده می شود" حمایت می کند و تاکید کرده: "شما هیچ نگران نباشید."

هنوز روشن نیست کارت برنده آقای صادق لاریجانی با نقش "رهبری" بر آن، توانایی بُردن رُقبا به کُنج "نظام" و فلج کردن آنها را دارد یا نه. روشن اما این است که مُداخله "آقا" برای فیصله دادن به رُسوایی مالی دستگاه قضایی، بار دیگر او را به عُنوان سرچشمه و الهام بخش فساد در ساختارهای حُکومتی برجسته ساخته است.



masood November 27, 2016 05:28 AM

مردمی در فلاکت // دزدانی در قداست

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى November 27, 2016 07:27 AM

يادمون نرفته كه رهبر چلاق ضد ايرانى در ارتباط با اختلاس ٣٠٠٠ ميليارد تومانى گفت مسئله رو اينقدر كشش ندهيد يا از جرثومه فسادى مانند أحمدى نژاد دفاع كرد كه افكارش به او نزديكتره ريشه تمامى فسادها در شخص ضحاك وقيحه ، ريشه رو خشك كنيم شاخ و برگش هم خشك ميشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem November 27, 2016 05:55 PM

خامنه ای همیشه هر وقت باند خود را در خطر میبیند وارد صحنه میشه و از دزدان و جنایات کاران حمایت کامل میکند و با این کار خود نشان میده که رهبر مافیا ایشان است کسی هم نباید بدون اجازه ایشان دست به افشا گری زند برای همین کسانی که افشا میکنند مورد محاکمه قرار میگیرن نه کسی که دزدی کرده درست مثل اینکه پلیس شاهدان را داسگیر کند نه دزدان را این درست اصل عدالت علی گدا را نشان میده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush November 27, 2016 10:30 PM

اينها همه براى تنور نمايش مسخره انتصابات اخوندى است ، مگر كسى هست كه نداند همه قاتل وغارتگر هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: