آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 آذر ماه 1395 = 27-11 2016

مقام امنیتی ترامپ؛ خامنه ای را تهدید کرد

در اقدامی که نشان از چرخشی کامل در مواضع دونالد ترامپ، [در بارهٔ لزوم تنش‌زدایی با کشورهای دیگر] دارد، وی این جمعه شخصی را وارد تیم انتقالی‌اش کرد که خواهان به‌پاکردن حس نارضایتی در ایران است.

به گزارش فارس، تیم انتقالی ترامپ گفته کثلین ترویا مک‌فارلند (معروف به کِی‌تی مک‌فارلند) در جایگاه قایم‌مقام مشاور امنیت ملی ترامپ و در کنار ژنرال مایکل فلین، که هفتهٔ پیش ترامپ وی را به عنوان مشاور عالی امنیت ملی خود بر گزید، به فعالیت خواهد پرداخت.

از مک‌فارلند در بیانیهٔ تیم انتقالی ترامپ نقل‌قول شده که: هیچ‌کس نسبت به سیاست خارجه مواضعی درست‌تر از ترامپ اتخاذ نکرده و کسی نیز قدر این مواضع ترامپ را ندانسته‌است.

مک‌فارلند پیشتر پستهایی مرتبط با امنیت ملی در دولتهای نیکسون، فورد، و ریگان داشته و از نزدیک با کله‌گنده‌هایی چون هنری کیسینجر و کسپار واین‌برگر کار کرده‌است.

کی‌تی مک‌فارلند مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده و برای مدرک دکتری‌اش در مؤسسهٔ فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) دورهٔ امنیت ملی را گذرانده‌ است.

وی در مصاحبه‌ای در شبکهٔ فاکس‌نیوز در ۱۴ نوامبر (کمتر از دو هفتهٔ قبل) گفته بود: «ما همه‌چیز را دودستی تقدیم‌ حکومت ایران کردیم و در ازایش هیچ‌چیزی طلب نکردیم.»

به گفتهٔ مک‌فارلند، ۷۵ درصد جمعیت ایران کمتر از ۳۵ سال و با خواستها و آرزوهایی دست‌نایافته هستند.

وی، خطاب به حاکمان ایران گفته «ما می‌توانیم هر زمانی که بخواهیم این دیوار را فرو بریزیم و آن‌وقت می‌توانید با مردم خود تا کنید. آنها (حاکمان ایران) قولهای زیادی به مردم خود داده‌اند و اگر نتوانند به این قولها عمل کنند، آن‌وقت است که با مشکلات امنیتی مواجه خواهند شد.»



پیشگو November 27, 2016 11:51 AM

علی مفنگی چپاولگر مشهور تاریخ معاصر و جانی ایرانیان ملت با این سخنان خیز بر میدارند و به زودی به به چنگ ما میرسی

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa November 27, 2016 11:51 AM

مک فارلند گرامیِ تنها مشکل حکومت دیکتاتوری اخوندیسم است که خودامریکا اخوندها را سوارکارکردند خواهشن اگر بفکرنجات همان 75 درصد جوانان ایران هستید خودتان هم گور اخوند رابکنید و ازایران ما خارج کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: