آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آذر ماه 1395 = 01-12 2016

گزینه‌های وزارت خارجه از زبان سخنگوی ترامپ

یک سخنگوی دونالد ترامپ گفت، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا چهار نفر را به عنوان گزینه‌های محتمل برای تصدی وزارت امور خارجه این کشور در نظر دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، شون اسپایسر، سخنگوی تیم انتقالی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که چهار گزینه برای ریاست دستگاه دیپلماسی آمریکا توسط ترامپ مدنظر قرار دارند.

اسپایسر تصریح کرد، میت رامنی، فرماندار ماساچوست و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ یکی از این نامزدها برای تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا است.

وی در ادامه رودی ژولیانی، شهردار نیویورک را دیگر گزینه ترامپ برای انتصاب به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد.

اسپایسر به خبرنگاران گفت: گزینه‌های ترامپ برای وزارت امور خارجه به چهار کاندیدای بالقوه کاهش یافته است. با این حال، این سخنگوی رییس‌جمهوری منتخب آمریکا از اشاره به نام دو فرد دیگر خودداری کرد.

پیش از این، یک سخنگوی دیگر ترامپ گفته بود که رییس‌جمهوری منتخب آمریکا برای سکانداری وزارت امور خارجه به دنبال فردی است که بتواند ایالات متحده را در عرصه بین‌المللی به خوبی نمایندگی کند و جهان‌بینی جدی داشته باشد.

در حالی که گزینه‌های احتمالی وزارت خارجه دولت بعدی آمریکا هر روز از فردی به فرد دیگری جابجا می‌شود، به تازگی رییس‌جمهوری منتخب این کشور با میت رامنی به عنوان یکی از گزینه‌های این سمت مهم در نیویورک شام خورد.

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا با گزینه‌های دیگر وزارت خارجه خود از جمله دیوید پترائوس، رییس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، باب کروکر، رییس کمیته روابط خارجی سنا و رودی جولیانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.




arzhang November 29, 2016 11:29 AM

ژنرال دیوید پترائوس از بقیه فهرست کاندیداهای پست وزارت خارجه آمریکا زرنگتر باهوشترو با اطلاعت تر با تجربه ترهست و دوستهای فراوانی بین رهبران اعراب و اروپاییها دارد و درجنگ حمله آمریکا و ایران به عراق (چون حمله ایران مخفیانه بود کمتر کسی میدونه) عراق نزدیک بود به ۳ قسمت شیعه-سنی-کرد تقسیم بشود که دیوید پترائوس با عملیات چشمگیرخود از سقوط عراق جلوگیری کرد ولی متاسفانه آخوندا با کشتن مخالفان سیاسی شیعه-سنی خود درعراق (بیشتر بوسیله انفجار دستجمعی) نوکر خودشان نوری مالکی را سر قدرت گذاشتن و ایشان با دزیدن نفت عراق و با کشتن سنی ها باعث بوجود آمدن داعش واز نوع تقسیم عراق شد که حالا دنیا با کمک نظامی آمریکا ومتحدان کشورهای ضد داعش تروریست امیدوار هستند عراق یکپارچه بماند که امدن دیوید پترائوس یک حرکت مثبت به نفع با ثبات بودن منطقه خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: