آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 آذر ماه 1395 = 29-11 2016

تعیین وقت دادگاه تجدید نظر برای شکوفه آذر

خبرگزاری هرانا – شعبه و تاریخ دادگاه تجدیدنظر شکوفه آذر ماسوله، فعال مدنی، در ماه آینده تعیین شد. وی پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک‌سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده است. یکی از موارد اتهامی خانم آذر شرکت در تجمعات اعتراضی عنوان شده که در اعتراض به اسیدپاشی انجام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شکوفه آذر ماسوله، فعال مدنی، بایستی یازدهم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب تهران حاضر شود.

اسفندماه سال گذشته، شکوفه آذر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی احمدزاده به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، خردادماه سال ۹۴ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند. آقای ابراهیمی پس از هشت ماه بازداشت موقت، بیستم بهمن ماه با سپردن وثیقه هفتاد میلیونی از زندان اوین آزاد شد و شکوفه آذر ماسوله نیز در ۲۲ اسفندماه با قید وثیقه از زندان اوین موقتا آزاد شد.

آقای ابراهیمی ۲۷ خردادماه در شعبه ۶ دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «تشکیل گروهک با هدف ترور یکی از قضات دادگاه انقلاب قاضی صلوانی» اتهاماتی بود که به این فعال مدنی منتسب شده بود.

ارتباط با خانواده های زندانیان و فعالیت با رسانه های حقوق بشری بخشی از مستند اتهاماتی بود که به وی وارد شده بود.

ابراهیمی پس از تحمل حدود بیست روز انفرادی و بازجویی در بند ۲۰۹ اوین، اوایل تیر ماه به بند هشت این زندان منتقل شد و تا زمان آزادی به قید وثیقه در بند هشت نگهداری می‌شد.

قاضی احمدزاده، پوریا ابراهیمی را از اتهام تشکیل تیم ترور قاضی صلواتی تبرئه و با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری» و «اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» وی را به دو سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

شکوفه آذر ماسوله با نام مستعار پریسا آزادی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل نیز در خردادماه امسال توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.

وی به مدت دو هفته در بند ۲۰۹ بازجویی شده و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل گردید. شکوفه آذر ۲۴ مرداد در شعبه ۶ دادسرای مقدس تفهیم اتهام شد.

اتهامات شکوفه آذر، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» اعلام شده است. یکی از موارد اتهامی خانم آذر شرکت در تجمعات اعتراضی عنوان شده که در اعتراض به اسیدپاشی انجام شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: