آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 بهمن ماه 1395 = 09-02 2017

متحدان رهبر در بزنگاه او را تنها می‌گذارند؟

.... موضع‌ گیری‌های آشکارتر و خصمانه‌ تر ترامپ پس از مذاکره با پوتین صورت خواهد گرفت و اگر همسویی روس‌ها علیه جمهوری اسلامی را جلب کند فضا تغيير مي‌كند.
****

روزنامه شرق در تهران به نقل از حسین راغفر،عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا نوشت: با وجود همه مخالفت‌های کشورهای اروپایی با حضور ترامپ در موقعیت جدید و حتی بروز تنش‌های شدید احتمالی بین آمریکا و متحدانش، نه‌تنها متحدان اروپایی، بلکه چین و روسیه نیز کنار ایران نخواهند ایستاد. اين نگراني وجود دارد كه ایران وجه‌المصالحه دعواهای آنها با یکدیگر شود. موضع‌گیری‌های آشکارتر و خصمانه‌تر ترامپ پس از مذاکره با پوتین صورت خواهد گرفت و اگر همسویی روس‌ها علیه ایران را جلب کند فضا تغيير مي‌كند. از سوی دیگر نظریه ایجاد اختلاف بین اروپا و آمریکا و نزدیک‌شدن به اروپا برای کاهش فشارهای آمریکا، در دهه‌های گذشته امتحان خود را پس داده است.


احتمال معامله با پوتین بسیار بالاست

علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با «انتخاب» درباره تعیین رکس تیلرسون از سوی ترامپ به عنوان وزیر امور خارجه و همچنین نزدیکی وی با پوتین، اظهار کرد: اقای تیلرسون یک معامه گر و سوداگر بسیار ماهری است و دنیا را کامل می شناسد و با سیاست مدارهای برجسته دنیا روابط نزدیکی دارد و شم اقتصادیش خیلی او را در سطح بین الملل معروف کرده و از جهت هم نشینی و مذاکرات نفتی بسیار موفق است. او درپی مذاکرات نفتی با پوتین آشنا شد و پوتین هم به او مدال دوستی داد و روابط خیلی نزدیک و خوبی باهم دارند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نزدیکی تیلرسون با پوتین و احتمال توافق مسکو و واشنگتن علیه تهران گفت: نگرانی ما از این رو است که روسها خیلی قابل اعتماد نیستند یعنی روس ها برای رسیدن به هدفشان خیلی از نزدیکانشان را فدا میکنند و بارها شاهدش بودیم.

این کارشناس مسایل بین الملل بیان کرد: روسها خصوصیت دور زدن را دارند. زیاد جای امیدواری نیست، اکنون که به ما نزدیک شدند مدام نگران این هستیم که بر سر مسئله سوریه، روسیه با آمریکایی ها و غربی ها همراه شود و ما را فراموش کنند. متاسفانه نشانه های این موضوع خیلی به چشم می خورد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: