آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1395 = 03-12 2016

انتخابات سال آینده فرانسه؛ نگرانی مقام انگلیسی

نگرانی کامرون از احتمال پیروزی مارین لوپن در انتخابات فرانسه

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس طی سخنانی در دهلی‌نو گفت: پیروزی «مارین لوپن» در انتخابات فرانسه ضربه بزرگی به پیکر اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ایندیپندنت در گزارش روز شنبه خود نوشت: کامرون که برای اولین بار پس از کناره‌گیری از سمت نخست‌وزیری انگلیس در دهلی‌نو سخنرانی می‌کرد نسبت به افزایش جریانات پوپولیستی و احزاب دست راستی در قاره اروپا هشدار و بر لزوم اصلاح مسیر سیاسی در این قاره تاکید کرد.

وی افزود: ما بایستی اتفاقات اخیری که در سطح اروپا و دنیا طی یک سال گذشته رخ‌داده است را بهتر درک کنیم.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی که دارای دیدگاه ضد اروپایی و ضد مهاجر است، احتمالاً در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در ماه آوریل آینده برگزار شود پیروز خواهد شد اما در دور دوم که در ماه 'می ' برگزار می‌شود ممکن است در برابر رقبای خود شکست بخورد.

وی تاکیدکرد که پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شانس او را برای پیروزی در انتخابات افزایش داده است.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: نخست‌وزیر پیشین انگلیس همچنین بیان داشت که بر این باور است، ماندن در اتحادیه اروپا به نفع کشورش بوده است.

کامرون گفت: همسایگان، شرکا، دوستان و متحدان ما می‌خواستند زمانی که در مورد قاره اروپا و موضوعات مرتبط تصمیم‌گیری می‌کنند ما حضورداشته باشیم.

وی با این‌حال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را پایان خط نخواند و افزود که این مساله سبب می‌شود تا سایر ابعاد همکاری با اروپا موردتوجه قرار گیرد.

کامرون در 24 ژوئن یعنی یک روز بعد از همه‌پرسی 23 ژوئن که منجر به رأی انگلیسی ها به برگزیت شد، گفت که از مقام نخست وزیر این کشور کناره گیری می کند.

کامرون که در جریان این همه پرسی بشدت از ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا دفاع کرد، بعد از انتخاب 'ترزا می' به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس در 23 تیرماه گذشته، رسما از مقامش استعفا کرد.




اسفنديار December 4, 2016 03:06 AM

زمان زمان ناسيوناليزم است و دروه گلوباليزم به پايان رسيده
مردم بيشتر از اقتصاد بدنبال هويت فرهنگى وملى خويش هستند ، اقااااى نخست وزير

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: