آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1395 = 06-12 2016

ماله کشی اژه ای روی دزدی های صادق لاریجانی

حساب‌ها در زمان آیت‌الله یزدی افتتاح شده/یک مورد هم به نام شخص رئیس قوه نیست

معاون اول قوه قضائیه در خصوص حساب‌های مالی قوه قضائیه گفت: به نام قوه قضائیه از زمان آیت الله یزدی حساب‌هایی افتتاح شده بود و از سود این پول استفاده می‌شد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در نشست پرسش و پاسخی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و در دانشگاه ادبیات برگزار شد در خصوص حساب های مالی قوه قصاییه گفت: به نام قوه قضاییه از زمان آیت الله یزدی حساب‌هایی افتتاح شده بود و از سود این پول استفاده می شد.

وی تصریح کرد: در همه این سالها رهبری و مسئولان موضوع را می دانستند. شش مورد در زمان آیت الله شاهرودی و آملی بوده است. یک مورد از این حساب ها به نام شخص نیست و به نام قوه قضاییه است. تنها یک مورد به نام دادگستری است.

اژه‌ای گفت: وزیر اقتصاد فعلی رسما به بانک مرکزی نامه نوشتند و اگر شما تشخیصتان این است. سود این سپرده ها که صرف شده است یک حسابرسی دقیق دارد و مورد مصرفش شفاف است و می توانیم برگ برگ این حساب ها را در رسانه ملی نشان دهیم.

وی افزود: قوه قضائیه در وضعیت بد مالی قرار دارد که در سال 73دستور داده شد که از این پول سود به حسابی واریز شود و از سود آن در موارد خاص استفاده شود که مقام معظم رهبری دستور دادند که برداشت پول با رعایت قانون و ضوابط باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در آن زمان آقای نمازی وزیر اقتصاد بودند که دستور دادند که برداشت پول از این حساب باید به شورای پول و اعتبار برود اما آقای سیف معتقد بودند که نیاز نیست به شورای پول و اعتبار برود.

وی تاکید کرد: در تمام این موارد هیچ حسابی به نام شخص نیست و به نام قوه قضائیه است و فقط یک مورد به نام دادگستری است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: