آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1395 = 06-12 2016

قوه قضائیه در برابر روحانی شمشیر را از رو بست

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ معاون اول قوه‌قضائیه:
افراد بسیاری در دولت روحانی تحت تعقیب هستند

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ معاون اول قوه‌قضائیه می‌گوید قوه قضائیه دیگر تنها با «آفتابه‌دزدها» برخورد نمی‌کند٬ در دولت حسن روحانی هم «افراد بسیاری» تحت تعقیب هستند و رئیس قوه قضائیه دستور داده درباره برادرانش هیچ «ملاحظه‌ای» نداشته باشیم.

به گزارش دیگربان، محسنی‌اژه‌ای به نام افراد تحت تعقیب در دولت روحانی و علت تحت تعقیب گرفتن آنها هیچ اشاره‌ای نکرده٬ اما گفته «اگر اسناد و مدارک علیه‌شان باشد، قوه قضاییه کوتاه نمی‌آید.»

به نظر می‌رسد قوه قضائیه در حال پرونده‌سازی برای برخی افراد دولت یازدهم است تا زمان انتخابات یا بعد از آن در تسویه حساب‌های سیاسی از آنها استفاده کند.

وی همچنین افزوده «در همین هفته‌های اخیر یکی از معاونان رییس جمهور که مطلبی را درباره یکی از روستاها گفته بود، در دادگاه بدوی محکوم شده اما چون قطعی نشده از بیان اسم معذورم.»

به احتمال زیاد منظور وی شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده است که با انتقاد از حذف قوانین حمایت از خانواده‌های اعدامی در برنامه پنجم توسعه، گفته بود «ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند.»

این اظهارات با انتقاد شماری از مسئولان کشوری و استانی مواجه شده بود.

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش گفته فاضل لاریجانی٬ برادر رئیس قوه‌قضاییه «مورد سوال بود. رئیس قوه دستور داد هیچ ملاحظه‌ای درباره برادر من نکنید. دستور داد درباره برادر دیگرش هم اگر جرمی اتفاق افتاده ملاحظه نکنید.»

وی همچنین افزوده «امروز یک هجمه سنگینی علیه قوه قضائیه است و این دلایل مختلفی دارد و یکی از دلایل آن است که مفسدین و نفوذی‌ها به این نتیجه رسیدند که قوه قضائیه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است. یک وقتی می‌گفتند چرا با آفتابه دزدها برخورد می‌کنید اما امروز می‌توانید ببینید که چه کسانی زندان هستند.»

معاون اول قوه‌قضائیه به طور مثال به بررسی پرونده فاضل لاریجانی٬ سعید مرتضوی و محمدرضا رحیمی و بازداشت و زندانی‌کردن فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی این قوه اشاره کرده است.



آنتی ملا December 6, 2016 06:21 PM

کسی دیگه نمونده اینا که همه دزدن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: