آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 آذر ماه 1395 = 10-12 2016

پرونده ایران در دست استراتژیست‌های پنتاگون

پیروزی ترامپ یک زلزله بود، اما کابینه او یک سونامی است

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که «مایکل فلین» مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع از سوی ترامپ مسئولیت پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکا را بر عهده گرفته است.

به گزارش فارس، این منبع که خواسته است نامش فاش نشود، به روزنامه الانباء کویت، گفته است: دونالد ترامپ جهت برخورد با مسائل منطقه، دو تن از استراتژیست‌های آمریکایی که سابقا در پنتاگون کار می‌کردند را تحت ریاست «مایکل فلین» مسئول پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکا کرده است.

وی سخنی از نام این دو استراتژیست نیاورده اما تأکید کرده است که آنها شناخت وسیعی به روابط آمریکا و ایران دارند.

پیش از این منابع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خبر داده بودند که او پست مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته و مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پیشنهاد داده است.

«توماس ریکس» تحلیلگر نشریه «فارین پالیسی» که پیش از این با «مایکل فلین» کار کرده، گفته است که او ممکن است آمریکا را به سمت جنگ با حکومت ایران پیش برد.


کابینه ترامپ یک سونامی است

اگر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را یک زلزله در نظر بگیریم دوران گذار قدرت و تشکیل کابینه او یک سونامی است. تعهد آمریکا به متحدانش اساس امنیت دوران بعد از جنگ جهانی دوم را شکل داده و همکاری های جهانی را کلید زده است. این حقیقت وجود دارد که امروز وضعیت مشابه 50 سال پیش است.


بازنویسی سیاست آمریکا در قبال ایران

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد:‌ رئیس‌جمهور منتخب در حال اتخاذ رویکردی به غایت متفاوت از دولت کنونی در حوزه‌های امنیت ملی و سیاست خارجی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در حال تشکیل تیم امنیت ملی خود انباشته از مخالفان حکومت ایران است.

منابع آگاه نزدیک به تیم ترامپ می‌گویند که وی در حال انتصاب مخالفان شناخته شده حکومت ایران در سمت‌های کلیدی امنیت ملی در دولت آینده آمریکا از جمله شورای امنیت ملی کاخ سفید، سازمان اطلاعات مرکزی(سیا) و وزارت دفاع است.

این افراد عبارتند از جیمز ماتیس برای وزارت دفاع، مایک پامپئو نماینده جمهوری‌خواه به عنوان رئیس سیا و مایکل فلین ژنرال بازنشسته در سمت مشاور امنیت ملی که همگی آشکارا مخالفت خود را با رژیم تهران نشان داده‌اند.

انتخاب پامپئو به عنوان رئیس سازمان سیا، ژنرال فلین برای مشاور امنیت ملی و ژنرال ماتیس به عنوان وزیر دفاع نشان می‌دهد که دولت جدید آنگونه که دولت کنونی از صحنه جهانی دور شده است، رفتار نخواهد کرد.

این منبع گفت که انتخاب‌های ترامپ نشان دهنده این است که وی قصد دارد سیاست آمریکا در قبال ایران و دولت‌های دیگری را بازنویسی کند.



majid December 6, 2016 06:48 PM

مثل اینکه آخوندها ماست هاشونو کیسه کردند
دیگه صدای واق واق مرگ بر امریکا ازشون بیرون نمیاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang December 6, 2016 08:25 PM

۳۷ سال پیش خمینی میگفت ما میتوانیم پشت دین قایم بشویم و هر کاری دلمان خواست بکنیم چون دنیا میگوید ما پیشرفته هستیم و به دین دیگران احترام میگذرایم و این نقطعه ضعف دنیا مخصوصا غرب به ما کمک میکند در جنگ با آنها و گسترش دولتهای اسلامی (نه غرب نه شرق فقط اسلامی) و تا به امروز این پایه فلسفه آخوندا ایران بوده و رفتن پشت دین قایم شدن هر چه لات بازی و آدمکشی ترویج تروریستهای اسلامی و خرابکاری و فتنه گری دلشان خواستند کردن و میکنند و بدبختی بزرگ این هست که حرف خمینی یک شاهی هم ارزش نداره ولی پشتوانه سالانه ۱۰۰ بیلیون دلاری هست که آخوندا توانستن برای دنیا خطرناک باشند و حالا آمریکاییها ترامپ انتخاب کردن که نه پیشرفته هست نه احترامی برای دین داره که این آخوندهای میکربی را بیرحمانه بکشد تا دنیا به حالت نرمال برگردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی December 10, 2016 04:16 PM

جام زهر اکنون باید سر کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش -صیحی December 10, 2016 06:18 PM

38 سال عربده کشی بیهوده مرگ بر آمریکا وخصومت ودشمنی ملت ایران که هرگزروی خوشی با چنین سیاستهای خصمانه ای نداشته وندارد باید یکبار برای همیشه پایان یابد دولت ترامپ باید به این واقعیت توجه داشته باشد که یک نفر از مردمان فهمیده وبا ادراک ایران که 38 سالست در زیر تازیانه استبداد سیاه مذهبی مسیری قهقرائی را طی کرده اند وبه سیه روزی مطلق گرفتار آمده اند هیچ رابطه ای با سیاستهای ملایان تاریک اندیش نداشته وندارند ونخواهند داشت دولت ترامپ باید همه نیروی خودرا معطوف به حمایت از نبارزات حق طلبانه ملت ایران نماید تا یک ملت هشتاد میلیونی بتوانند با صلابت وقدرت وخودشان وبا حمایت بدون چون چرای ملل آزاده جهان بر این حکومت اهریمنی وضد بشری غلبه نمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: