آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 آذر ماه 1395 = 06-12 2016

لاریجانی: هیچکس به اندازه من لنگ کفش نخورد

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در حالی در جمع خبرنگاران حاضر شد که سرما خورده بود. او چند روز پیش در صحن علنی مجلس نیز به کسالت خود اشاره‌ای کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه روز یکشنبه مجلس نیز زمانی که محمود صادقی از حضور ماموران در درب منزلش گلایه کرده بود، لاریجانی گفت که در حالی که کسالت داشته، موضوع را پیگیری کرده است. علی لاریجانی نشست خبری امروز خود را نیز با عذرخواهی از اصحاب رسانه بابت کسالت و صدای گرفته اش شروع کرد.

در جلسه امروز نماینده 25 رسانه سوالات خود را از رئیس مجلس پرسیدند و در پایان جلسه در حالی که نام دو رسانه دیگر خوانده شده بود، لاریجانی به دلیل گذشتن از زمان اذان ظهر جلسه را ختم کرد.

در این بین سهم رسانه‌های منتقد دولت پروپیمان‌تر بود. شبکه خبر، خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم، باشگاه خبرنگاران، تسنیم، روزنامه همشهری و خبرگزاری مهر از جمله رسانه های منتقدی بودند که خبرنگار آنها به پشت تریبون رفتند و در برابر از میان رسانه های حامی دولت، روزنامه اعتماد، روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری ایسنا فرصت طرح سوال پیدا کردند.

برجام و تصویب تمدید قانون داماتو، امروز بیش از هر موضوع دیگری دغدغه خبرنگاران بود به طوری که هشت سوال به این موضوع اختصاص داشت و سوال دیگری نیز که از سوی یک رسانه نروژی مطرح شد به آینده روابط ایران و آمریکا می پرداخت.

لاریجانی آینده روابط را بسته به رفتار دو طرف دانست اما در پاسخ به سوال دیگری نشان داد که اندکی نسبت به ترامپ در برابر اوباما خوش‌بین‌تر است. او گفت: اگر ترامپ بتواند مشکل داعش را حل کند، یک پله بیشتر از قبلی عقلش رسیده؛ البته من نمی گویم که می تواند.

موضوع دیگری که مورد توجه رسانه ها بود فساد مالی بود. هم درباره بابک زنجانی از لاریجانی سوال شد و هم درباره حقوق های نجومی. البته رویکرد سوالات فرق می کرد. خبرنگار ایران پرسید که چرا برخورد با فساد در دولت های مختلف فرق می کند به این صورت که تاکید می شود فساد چند هزار میلیارد کش داده نشود و در برابر به حقوق هایی که یک چند هزارم آن هم نمی شود این همه پرداخته می شود اما جنس نگرانی خبرنگار صداوسیما متفاوت بود. او می گفت که پس دادن حقوق ها کافی نیست و باید جرایمی هم درنظر گرفته شود.

لاریجانی که در پاسخ به سوال ها سعی می کرد کلی حرف بزند در پاسخ به سوال خبرنگار ایران به یکی از حاشیه های خودش اشاره ای کرد و گفت: هیچکس به اندازه من لنگ کفش و مهر نخورده است. خبرنگار ایران در سوالش به لغو سخنرانی مطهری در مشهد اشاره ای کرده بود.

سهم رسانه های برون مرزی هم کم نبود. از 25 خبرنگار، نه نفر آنها از رسانه های برون مرزی بودند و جالب این بود که اکثر آنها سوال خود را به زبان فارسی پرسیدند و مترجم تنها سوالات راشاتودی، فرست الیوم و ام آر کی نروژ را ترجمه کرد. خبرنگار شبکه 24 کردستان نیز سوالش را به دو زبان پرسید، هم ترکی و هم فارسی.

تمامی سوال ها از علی لاریجانی، به عنوان رئیس مجلس بود به جز یکی. تنها خبرنگار راه مردم از او به عنوان نماینده مردم قم سوال کرد و سوالش معطوف به ضعف در جذب سرمایه گذار در این شهر بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: