آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 آذر ماه 1395 = 07-12 2016

برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها ممنوع شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: براساس آیین نامه مصوب و بازنگری بعدی آن در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع اعلام شد و از آن پس با هرگونه برگزاری این گونه اردوها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی که در پاسخ به سوال نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: اردوهای مختلط بخشنامه مرتبط با خود را دارد و برگزاری آن آیین نامه مخشص را دارد اما در مورد سفرهای آموزشی و پژوهشی و تحقیقات میدانی که با حضور اساتید برگزار می‌شود موضوع متفاوت است و باید در این گونه برنامه‌ها جزئیات، محل اسکان و نحوه حضور به طور کامل مشخص شود.

وی همچنین درخصوص برخی از حاشیه‌های برگزاری همایش‌ها در دانشگاه‌ها گفت: در مورد اصل موضوع بحث ویژه‌ای وجود ندارد اما درمورد برخی از حاشیه‌ها وزارت علوم با قدرت با آنها بر خورد کرده و برخورد لازم متناسب با قانون و آیین نامه صورت گرفت و درمورد موسیقی در دانشگاهها نیز آیین نامه‌های لازم وجود دارد.

وزیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه درخصوص وضعیت نشریات دانشجویی گفت: نشریات دانشجویی براساس وظیفه و چارچوب خود و دریافت مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر 4300 نشریه با مجوز در حال فعالیتند و با تخلفات احتمالی آنها نیز برخورد می‌شود کما اینکه در سال جاری نشریات در 13 دانشگاه به شکل تذکر کتبی توقیف یا محرومیت مورد برخورد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: درخصوص یک نشریه خاص در دانشگاه شریف نیز آن که اتفاق افتاد مربوط به خود دانشگاه نبود بلکه مربوط به انجمن دانش‌آموختگان بود که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حق فعالیت دارند و با تخلفات آنها نیز در همان زمان برخورد شد و دستور جمع‌آوری آن از دانشگاه صادر گردید.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: دستگاه های نظارتی در دانشگاه ها براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی فعال هستند ونشریات طبق ضوابط موجود فعال هستند و بر عملکرد آنها نظارت می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: