آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آذر ماه 1395 = 08-12 2016

افشای گوشه ای از دزدیهای آخوند عراقی در ایران

: «محمود صادقی»، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ۱۸ آبان ماه امسال در گفت و گو با روزنامه «اعتماد»، به وضعیت وام های «صندوق ذخیره فرهنگیان» اشاره کرد و گفت: «سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدون اخذ وثیقه لازم و بی حساب و کتاب در دولت گذشته به سه تا پنج نفر وام داده شده که ظاهرا یکی از آن ها منسوب به یکی از مقامات قضایی سابق هم هست.»

به گزارش آسمان دیلی نیوز ایران وایر، این مقام قضایی سابق کیست؟ بگذارید اول سراغ یک نفر دیگر برویم؛ «سیدمحمد امامی»، سرمایه گذار و تهیه کننده بخش اول سریال «شهرزاد» که تولید آن دست کم ۱۲ میلیارد تومان خرج بر داشت.

محمد امامی ۱۵ مهرماه امسال به اتهام های «مشارکت در فساد مالی صندوق فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش» و «پول‎شویی و رشوه در قالب یک شرکت نفتی» بازداشت شد. او پیش از بازداشتش، در طول یک سال حدود ۲۰ میلیارد تومان در تولید فیلم سرمایه گذاری کرده بود؛ از جمله شش میلیارد تومان در تولید سریال تلویزیونی شهرزاد.

بخشی از سرمایه های محمد امامی، اعتباری بوده که از صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته است. شریک محمد امامی در این مسیر، همسر دوم «شهاب الدین غندالی»، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بود. آن ها پس از رسانه ای شدن تخلفات این صندوق، تلاش می کنند با واگذاری یک زمین، بدهی خود را تسویه کنند ولی ارزش زمین کم تر از بدهی آن ها بوده و پرونده باز می ماند. وام دریافتی با سود یک و نیم درصد که از طریق همسر دوم شهاب الدین غندالی دریافت شده، ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بازیگر اصلی اما این دو نفر نیستند؛ خانواده محمد امامی در قم و تهران پشتوانه مذهبی دارند ولی نه آن قدر. پشتوانه اصلی آن ها، خانواده آیت الله «سیدمحمود هاشمی شاهرودی»، رییس سابق قوه قضاییه است.

هاشمی شاهرودی ۱۲ فرزند دارد؛ پنج پسر و هفت دختر. در طول هشت سال گذشته همواره فعالیت های اقتصادی یکی از فرزندان آیت الله و دامادش حاشیه ساز بوده است. فرزند آیت الله که محمد امامی با او ارتباط دارد، «سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی» است. او در میان فرزندان آیت الله از همه فعال تر است و رتق و فتق کارهای پدر را بر عهده دارد.

محمدباقر هاشمی شاهرودی، عضو هیات رییسه دانشگاه «عدالت» است که زیر نظر پدرش اداره می شود و یک مفسد اقتصادی دیگر، یعنی «محمدشریف ملک زاده‌« هم عضو هیات مدیره آن است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: