آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 آذر ماه 1395 = 09-12 2016

شکنجه وحشیانه زندانی سیاسی زن در تبریز

‎گزارشی از «شهلا محمدیانی» زندانی زن سیاسی کُرد محبوس در زندان تبریز

شهلا محمدیانی ۲۸ساله فرزند مصطفی در تاریخ شانزدهم مهر ماه سال گذشته در شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد. وی مدت ۶۷ روز در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات مهاباد تحت بازجویی و شکنجه بوده است.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، خانم محمدیانی ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد و تبلیغ علیه نظام» به ۴سال حبس تعزیری محکوم شد، این زندانی سیاسی کُرد حدود ۱۰ ماهه که در زندان تبریز بسر می برد.

این زندانی سیاسی مدت چهارماه را در زندان مهاباد گذراند و سپس با حکم قضایی این زندانی سیاسی را به زندان تبریز منتقل کردند که هم اکنون در زندان مرکزی تبریز دوران محکومیت خود را سپری می کند.

هیمن محمدیانی برادر این زندانی در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت؛ خواهرم شهلا هیچگونه ارتباطی با احزاب کُرد نداشته و علیه او پرونده سازی کردند.

وی همچنین گفت که آن شب ماموران ساعت یک و نیم بامداد وارد خانه ما شدند و همان شب تمام وسایل منزل را بهم ریختند اما پدرم از آنها حکم خواست ولی بدون مجوز وارد منزل ما شدند و خواهرم را با زور بردند و آن موقع پدرم مقاومت کرد و ماموران او را هُل دادند و به پدر پیرمان بی حرمتی کردند.

او ادامه داد؛ خواهرم به حدی شکنجه شده بود که متاسفانه کِتف سمت چپ او قدرت کاری را ندارد درحالیکه شهلا هیچ فعالیتی با احزاب کُرد نداشته ٬شاید علیه نظام فعالیت تبلیغی کرده باشد و ۴سال حکم برای شهلا بسیار ناعادلانه غیر منصفانه است و کاری که با او کردند در زندان هیچ زندان دنیایی وجود نداشته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: