آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 آذر ماه 1395 = 09-12 2016

دوپینگ هزاران ورزشکار روس به کمک دولت

ریچارد مک لارن رئیس کمیسیون تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ می‌گوید بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، هزاران ورزشکار روس درگیر سیاست دوپینگ دولتی بوده‌اند. او این سخنان را در معرفی دومین گزارش خود بیان کرد.

به گزارش دویچه وله، روز جمعه (۹ دسامبر) ۲۰۱۶ دومین گزارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) درباره دوپینگ ورزشکاران روسیه در لندن منتشر شد. به گفته دکتر ریچارد مک لارن، رئیس کمیسیون تحقیقات وادا، دوپینگ برنامه‌ریزی شده و دولتی در روسیه سال‌ها ادامه داشته است.
بیشتر بخوانید: دوپینگ ورزشکاران روس با سازماندهی دولت و سازمان امنیت روسیه
بنا‌به گفته این مقام مسئول، آزمایش‌های دوپینگ ورزشکاران روس ثابت می‌کند که آنها در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی در روسیه دوپینگ کرده‌اند. به گفته مک لارن دوپینگ ۱۲ ورزشکار صاحب مدال روس ثابت شده و ۴ ورزشکار حتی به مدال طلا دست یافته‌اند.
وضعیت ورزشکاران روس در گزارش اول چگونه بود؟
نخستین گزارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در باره ورزشکاران روس در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ در تورنتو کانادا منشتر شد.

دکتر ریچارد مک لارن رئیس کمیسیون تحقیقات وادا، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ
در این گزارش هم گفته می‌شود که وزارت ورزش روسیه با همکاری سازمان امنیت این کشورنتایج آزمایش‌های دوپینگ ورزشکاران روس را به طور سیستماتیک دستکاری کرده‌ است. در این گزارش آمده که آزمایشگاه‌های دوپینگ مسکو‌ نتایج آزمایش مثبت دوپینگ قهرمانان این کشور را مخفی کرده بودند.
در نخستین گزارش هم رئیس کمیسیون تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تایید کرده بود که وزارت ورزش روسیه در مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ در سوچی روسیه، آزمایش‌های دوپینگ ورزشکاران روس را دستکاری کرده بود.

رئیس کمیسیون تحقیقات وادا پیش از گزارش اول خود فقط ۵۷ روز وقت داشت، اما این بار فرصتی طولانی‌تردر اختیار داشت تا گزارشی کامل‌تر ارائه دهد.
در گزارش نخست که حدود ۱۰۰ صفحه بود وضعیت دوپینگ در روسیه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بررسی شده بود. در آن زمان نتایج آزمایشات دوپینگ ۶۵۰ ورزشکار روسی در ۳۰ رشته ورزشی مثبت اعلام شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: