آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 آذر ماه 1395 = 10-12 2016

آغاز به کار کمپین ‘حق زندانی’ با نامه آتنا دائمی

خبرگزاری هرانا – به تازگی کمپینی با هشتگ #حق_زندانی با هدف درخواست از رئیس سازمان زندان ها برای احقاق حقوق زندانیان به ویژه دسترسی به خدمات درمانی، بر اساس قوانین بین المللی شروع به کار کرده است. این کمپین با نامه ای از آتنا دائمی که پیش از رفتن به زندان نوشته شده، توسط سازمان اتحاد برای ایران آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا دائمی فعال حقوق بشر زندانی در این نامه نوشته است: امروز برخی از شجاع‌ترین و متعهدترین شهروندان کشور به دلیل فعالیت‌های سیاسی، مدنی و حقوق بشری پشت میله‌های زندان هستند و مقامات با نقض واضح قوانین داخلی و بین‌المللی، از ارائه خدمات درمانی به زندانیان خودداری می‌کنند. علاوه بر آن ها زندانیان عادی نیز که به دلیل جرایم مختلف گرفتار زندان شده اند از شرایطی به مراتب بدتر در رنج‌اند.

این کمپین تاکید دارد: بسیاری از زندانیان از تغذیه مقوی و خدمات درمانی مناسب محروم هستند، و این نقض آشکار قوانین داخلی و بین‌المللی است. آیین‌نامه سازمان زندان‌ّ‌ّها‌ مقامات زندان‌های ایران را ملزم می‌کند که به زندانیان خوراک کافی و خدمات درمانی سریع و مناسب ارائه کنند؛ این شامل انتقال زندانیان به بیمارستان‌های خارج از زندان و ارائه مرخصی درمانی به آنها می‌شود.

خانم دائمی در نامه خود تصریح کرده: مقامات زندان‌ها به طور مداوم و نظام‌مند از ارائه این خدمات به زندانیان سر باز می‌زنند. در حال حاضر زندانیان بسیاری وجود دارند که بی‌دلیل از بیماری‌های قابل رسیدگی و درمان رنج می‌برند، و این امری حیاتی است که با جدیت از مقامات مسئول بخواهیم که به وظایف قانونی خود عمل کنند.

این فعال حقوق بشر زندانی، باذکر نام نرگس محمدی، مهوش شهریاری و زینب جلالیان، سه زندانی بیمار به عنوان نمونه، به وضعیت پزشکی آنها پرداخته است.

در پایان این نامه آمده است: من به تجربه دیده ام که با افزایش شمار ما و رساتر شدن صدایمان، احتمال بیشتری وجود دارد که مسئولان به خواسته‌های ما گوش فرا دهند، زیرا برای آنان این موضوع که به ویژه در عرصه بین‌المللی چگونه دیده می‌شوند اهمیت زیادی دارد. بیایید با هم از مسئولین کشور بخواهیم که به زندانیان غذای کافی و خدمات درمانی و بهداشتی مناسب ارائه کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: