آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 آذر ماه 1395 = 10-12 2016

مشاهده گونه نادر اردک مسکویی در کردستان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار گفت: برای نخستین بار یک قطعه از گونه بسیار نادر اردک مسکویی مهاجر در اطراف سد تلوار این شهرستان مشاهده شد.

فواد مصطفی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قطعه اردک مسکویی به احتمال زیاد از یک گروه پرندگان مهاجر در این مسیر جامانده و دچار ضعف جسمانی شده بود.

وی اضافه کرد: بیجار در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و در این مسیر برخی پرندگان به منظور تغذیه و استراحت مجبور به توقف می شوند.

وی اظهار کرد: یکی از شهروندان پس از مشاهده این قطعه اردک آن را به ماموران یگان حفاظت این اداره تحویل داده بود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بیجار گفت: این اردک توسط تیم پزشکی این اداره مورد معاینه قرار گرفت و علت جاماندن از گروه تنها به خاطر ضعف جسمانی آن بوده است.

وی اضافه کرد: پس از اطمینان از سلامتی و تغذیه توسط تیم پزشکی اداره حفاظت محیط زیست در یکی از زیستگاه های شهرستان رهاسازی شد.

مصطفی نژاد گفت: به احتمال زیاد این پرنده پس از تقویت بنیه جسمی و توان پرواز طولانی، به قصد ادامه زندگی زمستانه در منطقه سیبری پرواز خواهد کرد.

اردک مسکویی از زمره پرندگان قاره آمریکای جنوبی، مرکزی و مکزیک است و از وزن و جثه بزرگی نسبت به دیگر اردکها برخوردار بوده بین هفت تا هشت کیلوگرم وزن دارد.

او تاکید کرد: رها سازی اردک مذکور پس از اطمینان از مبتلا نشدن به آنفلونزای مرغی بوده است و برای سایر پرندگان خطری نخواهد داشت.

بیش از 135 گونه پرنده بومی و مهاجر در منطقه حفاظت شده شهرستان بیجار مشاهده شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: