آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 آذر ماه 1395 = 11-12 2016

افزایش تعداد کشته های دو انفجار استانبول + فیلم

انفجار استانبول، 15 دقیقه پس از عبور اردوغان از محل
وزیر کشور ترکیه گفت: شواهد حاکی از انتحاری بودن یکی از انفجارها است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع دولتی در ترکیه از کشته شدن دستکم 36 نفر و مجروح شدن 166 تن دیگر در دو انفجار تروریستی استانبول خبر دادند.

وضعیت شماری از زخمی‌ها وخیم گزارش شده‌است. همچنین 13 نفر تاکنون در این رابطه بازداشت شدند.

این انفجارها شنبه شب پس از پایان بازی دو تیم فوتبال بشیکتاش و بورسا اسپور در استانبول رخ داده است. (فیم زیر خبرنگاران ورزشی را هنگام انفجار در استادیوم نشان می دهد)

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دو ستون دود غلیظ از محل انفجارها به آسمان برخاسته است.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرده که در یکی از انفجارها یک خودروی بمب گذاری شده اتوبوس حامل نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه را هدف قرار داده است.

رسانه های ترکیه همچنین از وقوع تیراندازیهای متعدد پس از انفجارهای استانبول خبر داده اند.

برخی خبرها حاکی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پانزده دقیقه قبل از وقوع انفجار تروریستی استانبول از محل انفجار عبور کرده است.

شاهدان گفتند: بدلیل نزدیکی محل انفجار به هتل های مشهور و همچنین کاخ موزه دلماباغچه رعب و وحشت زیادی در بین گردشگران خارجی دیده می شود.

ترکیه در سال‌های اخیر صحنه حملات تروریستی و انفجارهای مرگبار بوده‌است. مقام‌های ترکیه در برخی موارد گروه داعش و در مواردی نیز شبه‌نظامیان کـُرد «پ‌کا‌کا» را مسئول حملات و انفجارها معرفی کرده‌اند.





www.youtube.com/watch?v=3D-7dlUvxEo

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



arzhang December 11, 2016 01:10 AM

عملیات تروریستی استانبول دیروز با عملیات تروریستی گذشته فرق داشت اینطور بنظر میاد کار داعش نیست چون داعش از دیگران خیلی نامردتره و هدفش کشتن بیشترین شمار بیگناه هست ولی این بمب که نزدیک استادیوم بود ساعتها بعد ازاینکه بازی فوتبال تمام شده بود و تماشاچیها رفته بودن و نوبت پلیس بود برای ترک استادیوم هدف قرار گرفت گروه پ ک ک که معروفه برای کشتن پلیس همیشه پلیسهای منطقه شرق ترکیه را هدف قرار میدهند نه استانبول برای همین نمیشه دقیقا گفت کار کدام گروه بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک December 11, 2016 03:09 PM

انفجار در استانبول پدیده تازه ای در ترکیه نیست ! با برسی اجمالی انفجارهای ترکیه و مقایسه آنها میتوان به اهداف بمبگذاران پی برد مثلا بمبگذاری در اطراف میدان تقسیم را میتوان به داعش نسبت داد! بمب گذاری بر سر ران نیروهای پلیس و ارتش یاحملات غافلگیری کننده به مراگز دولتی ونیروهای پلیس را میتوان به پ کا کا نسبت داد! انفجار بمب در آنکارا را میتوان با یقین به دولت و دستگاه امنیت « میت» نسبت داد! چنانکه دیدیم این انفجار هدفمند در تجمع نیروهای چپ و کمونیست ها صورت گرفت و با سرعت تمام هم به انعکاس خبری آن در روزنامه ها و اخبار خاتمه داده شد و از پیگرد یا دستگیری و مجازات عاملان آن هم در اخبار و روزنامه ها چیزی به عنوان خبر درج نشد انفجار دیروز استانبول ! زمینه سازی برای تغییر قانون اساسی و بر تخت خلافت نشاندن اردوغان و بر قرار قانون شرع در ترکیه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: