آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 دی ماه 1395 = 24-12 2016

واکنش بازماندگان هولوکاست به کشتارهای سوریه

بازماندگان هولوکاست از جامعه جهانی خواسته‌اند تا کسانی را که مسئول کشتارهای گسترده در سوریه هستند، به پای محاکمه بکشانند و به سرعت برای پایان دادن به خشونت‌های این کشور دست به اقدام بزنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، گروهی کانادایی متشکل از بازماندگان کهن سال واقعه هولوکاست طی تجمعی خواهان توقف سریع خشونت‌ها در سوریه شدند.

یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید، ابعادی از شرایط امروز سوریه برای او یادآور مسائلی است که در لهستان طی جنگ جهانی دوم تجربه کرده است.

این پیرمرد 88 ساله به خبرنگاران گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا پیش از اینکه بیش از این دیر شود در این مساله مداخله کنند. امروز زمانی که اخبار را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بار دیگر جهان در مقابل بحرانی کنار ایستاده است.

هووارد چندلر ادامه داد: افرادی که دست به جنایت می‌زنند باید بدانند که در پایان اگر هنوز زنده باشند مسئول اقدامات خود خواهند بود.

وی 10 ساله بود و در لهستان زندگی می‌کرد، زمانی که در سال 1939 نیروهای نازی این کشور را اشغال کردند.

یکی دیگر از حاضران این تجمع نیز که در 15 سالگی به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده و ضمن از دست دادن تمامی اعضای خانواده‌اش چهار سال نیز در این اردوگاه حبس بود، می‌گوید: پس از اینکه در سال 1945 آزاد شدم گمان می‌کردم جهان از تجربه خود درس گرفته است اما اکنون ما بار دیگر شاهد حلب و اتفاقات آن هستیم.

وی ادامه داد: ما تصاویر حلب را می‌بینیم؛ تصاویری که با کودکان زخمی و اشک‌هایشان قلب را به در می‌آورند. این قلب من را می‌شکند چراکه من پاسخ و حرف‌های این کودکان را می‌دانم همانطور که کودکان ما برای کشته شدن با گاز به صف می‌شدند و مادرانشان برای آنها نمی‌توانستند هیچ کاری بکنند. این اتفاق‌ها هنوز هم رخ می‌دهند و در حالی که مردم به عکس‌ها نگاهی می‌اندازند و بعد به زندگیشان ادامه می‌دهند. این اصلا شایسته نیست.

گردا فریبرگ 91 ساله نیز یکی دیگر از قربانیان هولوکاست است که می‌گوید، می‌داند کاملا تنها بودن مانند آنچه که بچه‌های یتیم امروز در سوریه هستند، یعنی چه.

فریبرگ توضیح می‌دهد: پس از ماجراهایی که از سر گذراندیم گمان می‌کردیم جهان چیزی یاد می‌گیرد اما می‌بینیم که نه هرگز این چنین نیست.



arzhang December 14, 2016 12:50 PM

تمام انهاییکه عاشق ترامپ هستند حالا ترامپ باید دست پوتین رفیق عزیزش را که میگفت پوتین جان با حمله سایبریت به من کمک کن تا از خانم کلینتون برنده بشوم و از انگشتهاش خون میچکد به مهربانی باید فشار بدهد و ما میدانم هر روز که میگذره سندهای جنایتهای جنگی و قتل عام مردم بیگناه بوسیله پوتین بشار اسد علی خامنه ای انچنان پرونده قطوری درست خواهد شد که فقط با آوردن این ۳ جنایکار به دادگاه بین الملی و اجرای عدل صلح به منطقه خواهد آمد و گرنه باید شاهد موج نوع جدید تروریست عربی باشیم که منافع روس و ایران را سال های سال در دنیا به آتش و خون خواهند کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang December 16, 2016 11:58 AM

از انهاییکه از منطقه جنگ زده حلب بیرون آمده بودن مصاحبه تلویزیونی شده همه گفتند فقط پاسداران ایران و حزب اله لبنان بودن که مردم را میکشتند و یک نفر ارتش سوریه انجا نبوده که دستش به خون همشهریش آغشته شده باشه یکی از افتخاراتشان بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


هوشنگ December 16, 2016 01:29 PM

دروغ است,
آشکار است که آدمکشی ها را همه کشورهای غربی و امریکا انجام دادند و داعش را ساخته اند اکنون که به هدف خود و ویرانی سوریه بیچاره است رسیده اند این پرسش برای مردم کشورهای اروپا پیش میاید که پس این جنایات جنگی شد؟
اکنون اینها میخواهند آنرا بیاندازند گردن ایران و روسیه تا خود را پیشه مردمشان بیگناه نشان دهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اميد به arzhang December 17, 2016 08:13 PM

ارژنگي كه در اينجا نظر ميده و دلش براي كلينتون و اوباما ميسوزه در حقيقت از طيف افرادي مانند تريتا پارسي است كه براي هميشه از اين دست نظرات ضد ترامپ خواهد نوشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


farhad December 24, 2016 11:44 AM

به زودی بازماندگان نسل کشی در سوریه از رژیم جمهوری اسلامی در دادگاه بین الملی رسیدگی به جنایات جنگی شکایت خواهند کرد، مانند کاری که با یوگسلاوی و عراق کردن
عاقبت سیاهی پیش رو سران رژیم است متاسفانه مردم ایران هم آسیب خواهند دید
دارایی های ایران در خارج کشور مسدود، اکثریت سرانش وارد لیست سیاه شده به محض خروج دستگیر ، و از محل فروش نفت ایران به آسیب دیدگان پرداخت میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad December 24, 2016 11:53 AM

اين آقاى هوشنگ كه اينقدر دلش براى خامنه اى جنايتكار تنگ شده از كجا به اين مدارك مهم دست يافته كه همه اين جنايات را غربى ها انجام داده اند آيا داعش حلب را گرفته يا پاسداران خامنه اى و حزب الشيطان، چطور شد كه در حين قتل عام حلب ارتش بشار اسد كه بر شهر تدمير حاكم شده بود شهر را با همه اسلحه در اختيار داعش گذاشت و به حلب رفت سخنرانى ديروز وزير دفاع روسيه را كجا پنهان كردى كه ديروز با افتخار اعلام كَرد ٣٥٠٠٠ سورى را در بمبارانها طى دو سال گذشته كشته است ؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پاك سازى December 25, 2016 07:23 AM

فقط به فقط با قلع و قم مفسدى به اسم چهارپايان (سپاه عسلام)دوزدان متجاوز ادمكش كه پس افتاده و زاد و ولديافته اخوند وملاها هستند تنها با كمك جهان زمان خواهد برد لذا مردم ايران با انزجار خود درهركجاى و زمان بابى احترامى اجتماعى
به اينان مثل تحريم ها درداخل و وطن دوستان در سراسر جهان به شناساند اينان به كشتار انسانها درايران و ترويست جهاني
اينان با اين أفكار مضر در زير اسم و لواى مذهبى مرتجع نه تنها با مردم ايران
بلكه باجهان را در سر مى پروراند اگر زورشان برسد دنيا رابه اتش اشوب سوق خواهند داد عدم طرد اين افراد كه با چندين نام و گذرنامه هستند در داخل وخارج
فلج شوند
عزت وشكوه يك ملت با تاريخ عظيم را لكه دار كرند درمقابل دنياپشت مردم ودر داخل
پشت منبر مسجد كمى ازكشور كره جنوبى در اتعراض پياپى به اختلاسها
درس كيريم

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو December 25, 2016 12:36 PM

ارژنگ شما ساز را از در گشادش مینوازی
۳۷ سال است از این ترفند ها بوسیله امنیت سپاه زده میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: