آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 دی ماه 1395 = 26-12 2016

علم الهدی و ​ماجرای قمه کش های مــخوف

اعضای یک باند مخوف آدم ربایی و زورگیری که با ضرب و جرح مسافران درون و بین شهری، آن ها را به «لانه وحشت» می کشاندند و سپس با بستن دست و پا و چشم های طعمه ها، اموال شان را به سرقت می بردند در حالی با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در چنگ قانون گرفتار شدند که دادیار یکی از دادسراهای خراسان رضوی نیز در میان شاکیان این پرونده حساس به چشم می خورد.

به گزارش خراسان، معاون دادستان مشهد روز گذشته با تایید این خبر در گفت و گویی اختصاصی گفت: از مدتی قبل و با افزایش پرونده های زورگیری در مناطق حاشیه ای و به ویژه صد متری فجر مشهد، پیگیری این پرونده به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی سپرده شد چرا که زورگیران طعمه های خود را می ربودند و سپس اموال آنان را سرقت می کردند.

قاضی حیدری اضافه کرد: در همان بررسی های مقدماتی که با نظارت مستقیم و هدایت سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز شد، تجزیه و تحلیل های کارشناس نشان داد که زورگیران آدم ربا از اعضای یک باندحرفه ای و سابقه دار هستند که با شگرد قمه کشی و ایجاد رعب و وحشت طعمه های خود را به عنوان مسافر درون شهری و یا بین شهری سوار می کنند و سپس با ایراد ضرب و جرح و بستن دست و پاهای مسافران، اموال و رمز کارت بانکی آن ها را به سرقت می برند و بلافاصله با کارت بانکی سرقتی اقدام به خرید لوازم گران قیمت می کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: سارقان مخوف در برخی موارد طعمه های خود را در پایانه های اطراف مشهد رها می کردند یا آنان را به «لانه وحشت» که یک مرغ داری در اطراف پیچ ساغروان بود می کشاندند که این موضوع با توجه به گستردگی آن باعث بروز نگرانی در شهروندان شده بود بنابراین دستورات ویژه ای برای ردیابی و دستگیری اعضای این باند به پلیس آگاهی داده شد و کارآگاهان زبده اداره جنایی با بررسی های اطلاعاتی موفق شدند سرنخ هایی را از اعضای باند قمه کش های مخوف به دست آورند.

«قاضی حیدری» خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس در یکی از پرونده های موجود بیانگر آن بود که آدم ربایان زورگیر، فردی را که قصد سفر به یکی از شهرستان های خراسان رضوی را داشت به عنوان مسافر سوار کرده و او را به مرغ داری کشانده اند که دو نفر از اعضای باند به عنوان سرایدار آن جا بودند و پس از سرقت اموال و کارت بانکی، او را مجبور کرده اند تا با همسرش تماس بگیرد و مبلغ سه میلیون تومان دیگر به حساب بانکی او واریز کند.

وی گفت: کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی روز گذشته موفق شدند اعضای این باند خطرناک را در اطراف مشهد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند. وی افزود: در این عملیات گسترده سه تیم از کارآگاهان به طور هماهنگ و ضربتی وارد عمل شدند در حالی که متهمان مذکور از سوی دیگر مراکز انتظامی نیز تحت تعقیب قرار داشتند.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: بررسی ها و بازجویی های مقدماتی از متهمان دستگیر شده نشان می دهد که آن ها با پراید و پیکان اقدام به ارتکاب جرم می کردند و تاکنون به پنج فقره درگیری با قمه و ربودن افراد اعتراف کرده اند. وی با اشاره به این که اعضای این باند بین 20 تا 30 سال دارند تصریح کرد: همه متهمان متاهل و دارای سابقه هستند که از شهرستان های دیگر به مشهد آمده اند و در حاشیه شهر به عنوان سرایدار ساکن شده اند.

«قاضی حیدری» گفت: بررسی های بیشتر درباره جرایم احتمالی اعضای این باند خطرناک در حالی ادامه دارد که پلیس احتمال می دهد آنان زورگیری های زیادی را در نقاط حاشیه ای شهر و به ویژه صدمتری فجر مشهد مرتکب شده باشند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: