آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 دی ماه 1395 = 28-12 2016

دنیا فنی زاده، عاقبت دوری پدر را تاب نیاورد

خبرآنلاین: دیروز (سه شنبه هفتم دی) پس از جلسه با داوران جایزه ی کتاب سال سینما، به ساختمان شماره ی دو بنیاد سینمایی فارابی (استودیو میثاقیه) رفتم برای دیدن پلاتوی فیلم سینمایی « خاله قورباغه » به تهیه کنندگی سرکار خانم فرشته ی طائرپور. هنرمندان صحنه انصافا برای یک کار عروسکی، خانه و فضای زیبا و چشم نوازی ساخته بودند. اما فضا سنگین بود. خانم طائرپور بیقرار بود.آقای ساکت را که بعد از بیست وسه سال می دیدم، خنده بر لب داشت و همینطور افشین هاشمی و دیگران، اما به روشنی پیدا بود که چه غمی در چشمهایشان موج می زند. خانم طائرپور با صدایی غمبار و خسته گفت: به گفته ی پزشکان، دنیا فنی زاده شرایط سختی دارد برای شفای اش دعا کنیم. ...

هنوز بیست و چهار ساعت از دیروز نگذشته است که امروز در خبرها خواندم که این بانوی هنرمند به پدر بسیار هنرمندش ـ پرویز فنی زاده ـ که در عرصه ی بازیگری براستی کم نظیر بود پیوسته است. دقایقی می گذرد. کلاه قرمزی با آن ناز و ادای شیرین اش جلوی چشمانم زنده می شود. و تجسم می کنم که دنیا فنی زاده با چه مهارت شگفتی، آن عروسک بیجان را زنده می کرد و آن ملاحت های دلچسب را با دست و جان خود به کلاه قرمزی می بخشید.

« گوزنها » ی مسعود کیمیایی در برابرم جان می گیرد و بازی خیره کننده ی مرحوم پرویز فنی زاده در آن فیلم همیشه دیدنی. « رگبار » بهرام بیضایی را می بینم و باز این پرویز فنی زاده است که می درخشد. « گاو » ساخته ی داریوش مهرجویی، « سلطان صاحبقران » ناصر تقوایی و بازی بیاد ماندنی فنی زاده در نقش « مش قاسم » و ... و پدر و دختر چه زود از دنیای سینما و هنر این سرزمین کوچ کردند. این درد و دریغ چه سنگین است.



امیر ارشادی December 28, 2016 01:53 PM

بابام جان دروغ چرا از آنی به آنی پدر رفت و فرزند نیز
از گوزنها که خاکستر شدند ۴۰۰ انسان نا کلاه قرمزی که هشتاد میلیون اسیر
غول بی شاخ و دم جلادند ودر ورطه نابودی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: