آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 دی ماه 1395 = 03-01 2017

محاکمه یک جاسوس خارجی رژیم ایران در آلمان

یک شهروند پاکستانی مقیم آلمان به اتهام خبرچینی از رئیس سابق انجمن آلمان-اسرائیل برای جمهوری اسلامی، در برلین دادگاهی می‌شود. دادستانی فدرال آلمان پیشتر علیه این متهم ۳۱ ساله اعلام جرم کرده بود.

به گزارش دویچه وله، پرونده "جاسوسی" یک شهروند پاکستانی از میانه دسامبر ۲۰۱۶ در دادستانی فدرال آلمان در کارلسروهه به جریان افتاده است. دادگاهی در برلین فرد مظنون را محاکمه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این پاکستانی ۳۱ ساله، دستکم یک سال در خدمت واحدهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بوده و متهم است به خبرچینی از راینهودلد روبه، رئیس سابق انجمن آلمان - اسرائیل و اطرافیان او. این فرد در مورد استاد یک مدرسه عالی اقتصاد در پاریس نیز جاسوسی ‌کرده است.
متهم ۳۱ ساله اوایل ژوئیه ۲۰۱۶ در شهر برمن دستگیر شده و از آن زمان تا کنون تحت بازجویی قرار دارد.

گفته شده که متهم به ازای دریافت پول اقدام به جاسوسی کرده است. در خبرهای تازه نامی از متهم به میان نیامده اما دادستانی فدرال آلمان و هنگام انتشار خبر دستگیری‌اش در ۵ ژوئیه ۲۰۱۶ (۱۵تیر) او را سید مصطفی ح معرفی کرده بود.

راینهولد روبه، آن زمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد گفته بود: «من همیشه به وضوح نظر خود را در ارتباط با رژیم ایران بیان کرده‌ام.» او افزوده بود که این اقدام نشانگر آن است که ایران نظرهای انتقادی را زیر فشار قرار می‌دهد.

اگر اتهام مصطفی ح محرز شود، تا ۵ سال حبس در انتظار او خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: