آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1395 = 13-01 2017

واکنش مسکو به استقرار نظامیان آمریکا در مرز

روسیه به استقرار تانکها و خودروهای زرهی آمریکایی در لهستان که با استقبال این کشور روبرو شد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، آمریکا اولین کاروان نظامی خود را در قالب عملیات "اراده آتلانتیک" از آلمان به لهستان فرستاد. تصمیم این عملیات توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه گرفته شد.

این کاروان شامل دستگاه ۲۴ خودروی چندمنظوره نظامی "هاموی" و ده‌ها کامیون است که روز پنجشنبه از مرز آلمان وارد لهستان شدند و مورد استقبال ارتش این کشور قرار گرفت.

در پایان فرآیند استقرار تمامی نیروهای عملیات "اراده آتلانتیک" صدها خودروی زرهی و نظامی و ۸۷ تانک "آبرامز" در لهستان حضور خواهند داشت.

همزمان قرار است ۴۰۰۰ نیروی زمینی آمریکایی در سراسر لهستان، کشورهای حوزه بالتیک، بلغارستان و رومانی مستقر شوند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهار کرد: برای ما این رفتارها نمونه‌ای از فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه در چارچوب سیاست ننگین محدودسازی علیه مسکو است.

وی ادامه داد: واضح است که هدف از استقرار سریع تجهیزات نظامی سنگین در اروپا تلاش کابینه در حال کناره‌گیری باراک اوباما برای پیچیده‌ کردن هر چه بیشتر روابط دوجانبه میان دو کشور است.

پس از پایان جنگ سرد این یکی از گسترده‌ترین عملیات های استقرار نیروی نظامی از سوی آمریکا در اروپا محسوب می‌شود.


روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از روسیه به عنوان تهدیدی بین المللی یاد کرد.

آفتاب‌‌نیوز به نقل از آناتولی، «پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در برخی موارد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور اختلاف نظر دارد در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: روسیه تهدیدی جهانی است که از سوی یک فرد تهدیدکننده هدایت می‌شود. با ویلادمیر پوتین منافع مشترکی نداریم، او مانع تحقق منافع ماست.

وی مدعی شد: روسیه در کشورهای همسایه خود نیز اقدام به تخلف می کند، پوتین دموکرات نبوده و سعی در نقض دموکراسی کشورهای دیگر دارد. دخالت یک کشور خارجی در انتخابات کشوری دیگر اشتباه است.

او در ادامه بر لزوم موضع گیری سخت‌تر و اتخاذ تحریم های شدیدتر علیه روسیه تاکید کرد.



homa January 5, 2017 11:38 AM

پوتین هم خیلی قدرت گرفت از سر دولت حاج اوباما باید کمی دمش را قیچی شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 7, 2017 12:11 PM

جداسازی کریمه از اوکراین زنگ خطری بود برای اروپا که پوتین تصمیم داره تمام سرزمین از دست رفته روسیه بعد از سقوط کمونیسم را با حمله نظامی تسخیر کند و در صورت پیروزی مثل هیتلر هوس تسخیر و غارت بقیه کشورهای اروپایی شود و نوک حمله این چنین جنگ بزرگ در۳ کشورهای جمهوری بالتیک لیتوانی، لتونی و استونی، هست که آمریکا و اروپا مدتهاست به مردم و ارتش این منطقه دارد کمک نظامی میکنند که چطوری از خودشان دفاع یا سرعت حمله پوتین را کند و طولانی کنند وآوردن این تانکهای آمریکایی به نزدیکی مرزهای شرقی ناتو با روسیه را که قبلا در ترکیه و کویت مستقر بودن بخاطر همین حمله احتمالی پوتین به اروپا هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush January 7, 2017 01:58 PM

نخیر، این حاج حسین تا ما را وارد جنگ اتمی با روسیه نکند آرام نمیشیند! دو هفته مانده به پایان کارش تازه یادش افتاده "پرزیدنت" است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم January 7, 2017 03:58 PM

پوتین روحت ناشاد! دیگه دوران طلائی حاجی اوباما تموم شد خوابش رو ببینی ترامپ بزدلی نیست که بخواد دنیا رو با راه حل باج دادنهای سیاسی از جنس باراکی اداره کنه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


کریم زادگان January 13, 2017 12:40 PM

چهار احتمال قوی برای این تحرکات مرموز:
1- همانطوریکه پیشگویی و پیش بینی کرده اند که جنگ نابودی و آخرت در سواحل دریای مدیترانه رخ خواهد داد استارت خورده
2- فشار به روسیه برای تبانی و معامله پشت پرده بمنظور خروج کامل از سوریه
3- لو رفتن پلان فوق سری پوتین یا احتمالا دولت روس و ایران قبل از کلید خوردن
4- تصمیمات هیستریک و روانی اوباما برای معلول و درمانده کردن ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: