آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 دی ماه 1395 = 05-01 2017

اعتراض آتنا به پرونده سازی برای خانواده اش

خبرگزاری هرانا – آتنا دائمی فعال حقوق بشر زندانی در بند نسوان (زنان) زندان اوین، بعد از با خبر شدن از احضار خانواده اش به دادگاه، با اعتقاد به اینکه این احضار یک پرونده سازی به هدف افزایش فشار بر او است درخواست ملاقات با نماینده ای از «دادستانی، بند ۲-الف سپاه و یا قوه قضائیه» کرد و برای تحقق این موضوع به مدت دو روز در محل افسرنگهبانی این بند دست به تحصن شامل یک روز کامل اعتصاب خشک و تر زد. وی که به دنبال طرح اعتراض خود بود نهایتا با رئیس زندان اوین ملاقات کرد، این مقام مسئول به جای رسیدگی به اعتراض خانم دائمی با لحنی تهدیدآمیز از وی خواست شکایت خود از سپاه پاسداران را پس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به آتنا دائمی در این باره گفت: “آتنا بعد از باخبر شدن از احضار خانواده اش نامه ای مشروح نوشت و خواستار حضور نماینده ای از دادستانی، بند ۲-الف سپاه و یا قوه قضائیه برای ملاقات شد تا بتواند اعتراض خود مبنی بر اینکه این پرونده سازی برای اعمال فشار به اوست و خانواده او هیچ فعالیتی نداشته اند طرح کند. اما هیچ جوابی به خانم دائمی ندادند.”

این منبع آگاه در ادامه توضیحات خود به گزارشگر هرانا افزود: “بعد از چندبار مراجعه به افسرنگهبانی و عدم دریافت پاسخ مناسب، در همان مکان افسرنگهبانی دست به تحصن زد که این تحصن دو روز شامل یک روز اعتصاب کامل خشک و تر بود. بعد از دو روز رئیس زندانی آقای چهارمحالی وی را برای ملاقات خواست و او را به نوعی تهدید کرد که شکایت خود از سپاه را پس بگیرد، چون نه تنها راه به جایی نمیبرد بلکه به ضرر خودش نیز خواهد بود.”

منبع نزدیک به خانم دائمی درپایان تاکید کرد: “برای پیگیری پرونده سازی جدید علیه خانواده دائمی، بعد از سه الی چهار بار مراجعه وکیل آتنا، سرانجام اجازه ورود به دادسرای شهید مقدس را به وی دادند، طی گفتگوی وکیل با مقامات قضائی در این دادسرا، آنها به طور کل موضوع فیلمبرداری را منکر شده بودند که این خود نشانه تخلف ارگان بازداشت کننده و این مقامات بوده است. این در حالی است که مقامات قضائی پیش تر فیلمی که غیرقانونی و مخفیانه از منزل خانواده دائمی و در زمان بازداشت آتنا گرفته بودند به او نشان داده بودند”

لازم به یادآوری است، در پی پرونده سازی جدید علیه آتنا دائمی، روز سه شنبه هفتم دی ماه، سه عضو خانواده دائمی شامل دو خواهر و یک شوهر خواهر او به دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار شدند. در برگه احضاریه در توضیح علت احضار صرفا به ذکر “در خصوص گزارش ضابطین علیه شما” بسنده شده بود.

پیش‌تر، آتنا دائمی با شرح اتهامات مطرح شده توسط سپاه ثارالله در پرونده جدید مفتوحه علیه خود «دفاعیه ای» سرگشاده در مقابل آن نوشته بود. خانم دائمی در این نوشتار به رفتارهای غیرقانونی نیروهای بازداشت کننده خود و چگونگی پرونده سازی خلاف واقعیت آنان پرداخته است.

خانم دائمی در قسمتی از دفاعیه سرگشاده خود در خصوص رفتارهای غیرقانونی هنگام بازداشت خود توضیح می دهد “پدر و مادرم که صاحب خانه هستند در مسافرت بودند. من، خواهرم و همسرش در خانه را باز کردیم و علت آمدن آنها سپس حکم بازداشت را خواستیم. بی هیچ پاسخی به داخل آپارتمان و سپس خانه هجوم آوردند. من تازه از خواب بیدار شده بودم و فرصت حتی بیرون آمدن از اتاق را به من ندادند و جلوی درب اتاق خواب ایستادند و گفتند باید با ما بیایی! گفتم حکم یا کارت شناسایی نشانم بدهید. چندین و چندبار به آنها گفتم تا حکم را نشان من بدهند. از کجا باید می دانستم واقعا مامور هستند یا دزد و جنایتکارانی که نسبت به شرایط بنده آگاه بودند و جهت سوء استفاده با الگوبرداری صحیح از ماموران سپاه به منزل ما هجوم آورده اند؟! پاسخ درخواست چندباره ام برای رویت حکم یا کارت شناسایی ماموران و حتی اختیار کردن پوشش مناسب، ضرب و شتم من و خواهرم و اقدام به استفاده از گاز فلفل بود. سریعا با ۱۱۰ تماس گرفتیم و ۲ مامور آمدند. موضوع را برای آنها توضیح دادم و یکی از ماموران سپاه به آنها برگه ای نشان داد که خشم یکی از ماموران نیروی انتظامی را برانگیخت و گفت این برگه مجوز ورود به مخفیگاه متهم در تاریخ ۸ آذر است نه امروز. به چه دلیل ۲ روز زودتر برای بازداشت او آمده اید؟ و در ضمن اینجا مخفیگاه نیست بلکه منزل مسکونی و شخصی این خانواده است! و همچنین گفت چرا شما سپاهیان هرگز بازداشت هایتان را با کلانتری محل هماهنگ نمی کنید؟”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: