آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 دی ماه 1395 = 07-01 2017

خرید و فروش ارز آزاد در بانک‌ها کلید خورد

بعد از تلاطمات ارزی و وضعیت ناخوشایندی که طی هفته‌های گذشته در بازار ارز رخ داد، بانک مرکزی بر آن شد تا در بخشنامه‌ای بار تأمین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را از بازار آزاد به دوش بانک‌ها بگذارد و نرخ‌ها را مدیریت کند.

بر همین اساس بانک‌ها نیز یکی پس از دیگری شرایط و ضوابط خود را برای خرید و فروش ارز اعلام کرده و کار را عملاً کلید زده‌اند.

در این میان در دستورالعملی که برخی بانک‌ها در این زمینه اعلام کرده اند، عنوان شده در پی فراهم آمدن امکان تخصیص و خرید ارز به نرخ آزاد از سوی بانک مرکزی بابت واردات کالا در چارچوب مجموعه مقررات ارزی، ضوابط و نحوه تخصیص و خرید ارز با این روش به تمامی واحدهای ذیربط بانک ابلاغ شده است.

مشتریان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان برای خرید ارز و کارسازی آن در قالب ابزارهای متداول بانکی اقدام کنند.



اردلان January 7, 2017 01:55 PM

دستور العمل بانک مرکزی در باره فروش ارز آزاد بوسیله بانکهای عامل کاملا غیر اصولی، گنگ و غیر واقعی بنظر میرسد چرا که شما در حال حاضر به هر میزان که خواهان خرید ارز در بازار آزاد باشید میتوانید بصورت حواله ای و یا اسکناس بدون دردسر آن را خریداری کنید! اما بانک مرکزی اعلان داشته که بانکها میتوانند طبق مقررات برای واردات کالاها ارز را بصورت آزاد به افرادی خاص بفروشند اما به مردم عادی هیچگونه ارزی فروخته نخواهد شد! من فکر میکنم دولت در نظر دارد که مرکز ارز مبادله ای را تعطیل کند و بجای آن بانکهای عامل را جایگزین آن نماید و به این شکل بتواند قیمت 3230 تومان دلار مبادله ای را به راحتی به نرخ ۳۶۰۰ تومان بفروش برساند و احتمالا قیمت دلار را در بازار آزاد به ۴۶۰۰ تومان برسانند! البته به این روش میگویند، ارز مهندسی کنترل شده (:

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش صیحی January 8, 2017 09:10 AM

کشور با مدیریتی ناکارآمد وچپاولگر با اقتصادی در سراشیبی سقوط ونظام سیاسی در مسیر فروپاشی که هیچ راهکاری برای حل بحرانهای موجود ندارد مجبوراست هر روز دست بیک مانوربی معنا بزند مسلم است که با کارگزاری فروش ارز به بانکها مسیر برای یم مشت خودی های رژیم بویژه سرداران سپاه وبازوهای تجاری آن هموار میشود تا با واسطه وبی واسطه چرخش ارزی کشور را بدست بگیرندو با خرید دلار از بانکها وروانه نمودن آن به مبادی فروش بعضی صرافی ها دلار را با هر قیمتی که دلشان بخواد بفروشند اینهم گام دیگری در مسیر فروپاشی سریعتر اقتصادی خواهد بود که لاجرم نظام اسلامی را از درون منفجر خواهد کرد وبا حضور میلیونی مردم ضربه نهائی بر پیکره پوسیده رژیم وارد شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: