آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 دی ماه 1395 = 17-01 2017

اوباما با بخشودگی افشاگر ويکيليکس موافقت کرد

اوباما همچنین عامل افشای حمله سایبری به برنامه هسته ای رژیم ایران را عفو کرد

رئيس جمهور آمريکا در واپسين روزهاي حضور در کاخ سفيد با بخشودگي چلسی مانينگ که به اتهام افشاي اسناد سري نظامي در سايت ويکيليکس زنداني شده است، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفيد روز سه شنبه اعلام کرد که با موافقت اوباما، نظامي سابق چلسی مانينگ هفدهم ماه مي ( ارديبهشت ماه) از زندان آزاد خواهد شد.

مانينگ 28 ساله از اگوست سال 2013 به اتهام انتشار هفتصد هزار سند سري در سايت ويکيليکس در دادگاه به 35 سال زندان محکوم شده است.

وی که با ويکيليکس درانتشار بخشي از اسناد سري نظامي همکاري کرده ، دو بار در زندان دست به خودکشي زد.

جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس پیش تر گفته بود که در ازای آزادی یکی از منابع افشاگر این پایگاه حاضر است به آمریکا بازگردانده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، آسانژ قبول کرده است که به آمریکا بازگردانده شود به شرطی که رئیس‌جمهور آمریکا قبول کند چلسی منینگ را مورد بخشش قرار دهد و آزاد کند.

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس خود از ژوئن 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. وی به خاطر ترس از بازگرداندن به سوئد و محاکمه به اتهام تجاوز به این سفارت پناه برده است.

جولیان آسانژ 45 ساله که ملیت استرالیایی دارد از این می‌ترسد که استکهلم وی را به آمریکا بفرستد و در آنجا برای افشاگری‌هایش در پایگاه ویکی لیکس محاکمه شود.

بنا به گزارشها، باراک اوباما همچنین دستور عفو جیمز کارترایت متهم به افشای اطلاعات محرمانه حملات سایبری به برنامه هسته‌ای رژیم ایران را صادر کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: