آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 دی ماه 1395 = 13-01 2017

لغو کنسرت های موسیقی و عدم صدور مجوز

لغو کنسرت های موسیقی در اراک و عدم صدور مجوز تا اطلاع ثانوی

خبرگزاری هرانا ـ مدیرکل ارشاد استان مرکزی در واکنش به “دلواپسان” و طومار اعتراضی آنان در رابطه با خوانندگی دو زن از لغو تمامی کنسرت ها و عدم برگزاری آنان در اراک تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مهدی حقیقی مدیرکل ارشاد استان مرکزی، درباره پلمپ یک سالن در شهر اراک به دلیل تک‌خوانی خواننده زن گفت: “۲۸ آذرماه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم مراسمی در سالن امام علی ازسوی آموزش و پرورش استان مرکزی برای خانواده‌های بازنشسته آموزش و پرورش توسط گروه فرهنگی و ادبی با عنوان مولانا که جمعی از بازنشستگان هستند، برگزار می‌شود”.

او افزود: “در این مراسم نه سالن از ما مجوزی دریافت کرده بود و نه برگزارکنندگان آن برای اجرای برنامه‌شان مجوزی دریافت کرده بودند. البته این برنامه؛ یک برنامه مولودی‌خوانی بود و در کلیپی که از این برنامه در فضای مجازی پخش شد؛ حضور یک خواننده زن از فاصله بسیار دور دیده می‌شود و من معتقدم که تک‌خوانی نبوده بلکه دو خواننده در این مراسم حضور داشتند”.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی خاطرنشان کرد: “از این مراسم جز یک کلیپ آنهم از فاصله دور هیچ چیز دیگری موجود نیست اما برخی دوستان دلواپس هستند و همان‌ها از روی این کلیپ اعتراضاتی به برگزاری مراسم داشتند. ما هم برای اینکه حسن نیت‌مان را ثابت کنیم مبنا را بر این گذاشتیم که در این مراسم تک‌خوانی صورت گرفته و جلسات متعددی با برگزارکنندگان مراسم برگزار کردیم و از طریق مراجع مختلف ماجرا را پیگیری کردیم”.

حقیقی با اشاره به امضای طوماری از سوی معترضان گفت: “از آنجا که این مسئله داشت به معضلی برای استان تبدیل می‌شد؛ تصمیم گرفتیم تا پایان ایام فاطمیه دوم در شهر اراک کنسرت برگزار نشود و بعد از این مدت تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

مدیرکل ارشاد استان توضیح داد: “متعاقبا جلساتی نیز با گروه و مدیر کل آموزش و پرورش استان داشتیم که اعضای گروه معذرت‌خواهی کردند. البته سالن همچنان پلمپ است اما دادستان استان مرکزی دستور دادند از این پس تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند برای برگزاری مراسم خود از اداره کل ارشاد استان مجوزهای لازم را دریافت کنند. این دستور فرصتی است برای هماهنگی بیشتر بین اداره کل ارشاد و دیگر سازمانها”.

حقیقی با تاکید براینکه در ۱۶ ماه گذشته ماهی دو کنسرت در شهر اراک برگزار شده، اضافه کرد: “قطعا فعالیت‌های موسیقی را در این استان ممنوع نمی‌کنیم اما برای حفظ آرامش و وحدت بین دستگاه‌ها و مردم این تصمیم در حال حاضر گرفته شده و تمام برنامه‌های مشابه نیز برای کاهش فشارها کنسل شده است”.



Akbar January 13, 2017 01:24 PM

فکر نمی کنید این آقا جاسوس امریکا باشد که لغت کنسل را بکار برده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: