آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1395 = 15-01 2017

ایران در حال تبدیل شدن به دیکتاتوری نظامی

با مرگ هاشمی رفسنجانی، سپاه پاسداران در حال گسترش نفوذ خود در ایران است و جمهوری اسلامی در حال تغییر ماهیت به یک دیکتاتوری نظامی است.

برخی تحلیلگران می گویند: مردم ایران به مرور زمان نسبت به رخدادهای ناراحت کننده ای که در این کشور در جریان است، واکنش نشان خواهند داد.

گزارش رادیو بین المللی فرانسه: یک هفته پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، خبرگزاری رویترز در گزارشی تحلیلی نوشت که در نبود این چهره پرنفوذ جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران قدرت خود را مستحکم‌تر می‌کند و ایران را در سال‌های آینده به سوی سیاستی سختگیرانه‌ و انزواگرایانه‌تر هدایت خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از برخی تحلیلگران تأکید کرد: در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه مه برگزار می‌شود و پرسش‌های جدی درباره سلامت رهبر جمهوری اسلامی مطرح است، سپاه پاسداران به زودی فرصت خواهد داشت تا اهرم‌های مختلف قدرت را در دست گیرد.

رویترز به مراسم خاکسپاری و ترحیم هاشمی رفسنجانی در تهران اشاره می‌کند و می‌نویسد که گرچه برخی از مقامات بلندپایه سپاه پاسداران از هاشمی رفسنجانی به خاطر مبارزاتش در کنار آیت الله خمینی برای براندازی حکومت شاه در سال ۱۹۷۹ ستایش کردند، اما این افراد در محافل خصوصی از مرگ رفسنجانی ناراضی نیستند.

علی انصاری، رئیس مرکز ایران‌شناسی دانشگاه سنت‌اندروز به خبرگزاری رویترز گفت: "آنان (فرماندهان سپاه) بسیار خوشحال هستند." این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: "آنها برای رفسنجانی اشک تمساح می‌ریزند."

همچنین رویترز به نقل از تحلیلگران نوشته که از این پس سپاه پاسداران می‌تواند نقشی حیاتی در انتخاب جانشین علی خامنه‌ای و هدایت اعضای مجلس خبرگان رهبری به سمت نامزد مورد تأیید سپاه ایفا کند.

مهدی خلجی، کارشناس مؤسسه سیاست خاور نزدیک در واشینگتن نیز به خبرگزاری رویترز گفته است: "تمامی نامزدهایی که ما از آنان به عنوان جانشین احتمالی خامنه‌ای نام می‌بریم، بسیار محافظه‌کارتر و رادیکال‌تر از او هستند."


سخنانی درباره فوت رفسنجانی که سریع حذف شد

سخنان یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که دقایقی بعد از انتشار در سایت "بسیج پرس" حذف شد:

سردار جعفر اسدی مشاور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه گفت: اگر چه با درگذشت آیت الله هاشمی انقلاب و نظام یکی از ستون های خود را از دست داد اما از طرفی رحلت یک نعمت بالاست و حکمتی دارد. دشمنان نقشه کشیده بودن در انتخابات 96 توطئه کنند اما درگذشت آقای هاشمی یک نعمت بزرگ در این زمینه بود که توطئه آنها را خنثی کرد. علما وجودشان یک نعمت بزرگ و مرگ یا شهادت شان در برخی مواقع نعمتی بزرگ تر است و رحلت یار انقلاب همه نقشه دشمنان را برهم زد.

صادق خرازی ، بنیانگذار و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نیز در گفتگو با یورونیوز در تهران گفت: با فوت آقای هاشمی کمر اصلاحات شکست.



داریوش January 14, 2017 01:21 AM

بله ایشان حقیقت را بیان میکنند ولی از دیدگاه خودشان درتمام رژیمهای دیکتاتوری توجیهی مناسب برای همه موارد وجود دارد بدون رعایت ضوابطی و قوانینی زیرا هدف وسیله را توجیح میکند بیخود نبود که شاه فقید میگفت که دشمنان ایران فرقه مارکسیستهای اسلامی است اکنون این گفته ایشان نمایان شده است رفسنجانی برک جوکر بازی فرقه اسلامی در ایران بود که همیشه برای حفظ یک نظام مندرآوردی در مواقع خطیردر مقابل ملت به میدان وارد میشد اکنون دیگر بازی اچمز شده است و دشمن ایران میبایست رو در روی ملت قرار بگیرد بازی اصلاحات تمام وباید منتظر حرکت فرقه اسلامیون بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 14, 2017 03:15 AM

یکی از شکایتهای بعد از مرگ رفسنجانی این بود که چرا مقامهای خارجی تسلیت گفتند به شخصی که از ترس پلیس بین الملی نمیتونست از ایران خارج بشود و دستش آلوده به خون بیگناهان مخصوصا ایرانیان بود چون در دنیای باوربه گفتگو اگر یک تروریست توبه کند دنیا او را میبخشد از طرفی واضح هست مردم ایران ضد خشونت هستند برای همین بر ضد رژیم دزد خونخوار به خشونت رو نیاورده اند که رژیم را سرنگون کنند ولی امیدوارند رژیم اصلاح یا رفرم بشود و رفسنجانی این را فهمیده بود و اصلاحات را تشویق میکرد یا کمک به جلو انداختن دولت معتدال حالا این حرکتش را چقدر به نفع مردم میدید یا سیاستی بود برای بقا رژیم رازش را با خودش برد ولی حالا جعفر اسدی مشاور حضرت محمد میگه به درک مرد چون این خودش نعمت بزرگی هست که همه نقشه های دشمنان را برهم زد مثل اینکه این مشاور یک چیزی کشیده یا دود کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mahtab January 14, 2017 10:23 AM

این بیناموسا خودشون به جون هم افتادن، این مردک با این حرفاش لو داده که خودشون رفسنجانی را سرش را زیر آب کردن البته برای ملت مهم نیست که از این جانیان کم شود ولی خامنه و عمالش جنگ قدرت شروع شده و برای این خاسته دست به هر کاری میزنند امیدوارم از مردم مایه نزارند مرگ و ننگ به این حکومت

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش January 15, 2017 10:54 AM

این خبر گزاری انگلیسی رویتر و همینطور دلال فرانسوی اش این خبر ها را فقط به منظور روحیه دادن به امت حزب الله و طرفداران جمهوری اسلامی پخش می کنند وگرنه وضع نظام اسلامی آنچنان‌خراب است که از دست پاسداران‌مسلحش هم کار چندانی ساخته نیست همین الان هم تمام مملکت در دست سپاه پاسداران است ولی نظام اسلام آنچنان در باتلاق خود ساخته گیر کرده که ادامه عمرش به شکل ۳۸ سال گذشته بعید به نظر می رسد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 15, 2017 12:13 PM

دیکتاتوری نظامی! بابا بس کنید این رژیم شلوار خودشم بالا نمی‌تونه بکشه به قول اون سردار طلائی لمپن سابق تهران میگفت فقط در تهران ۱۰۶ نقطه خارج از کنترل پلیس وجود داره! تو پایتخت نمیتونن کنترل رو اعمال کنن اونوقت دیکتاتوری نظامی؟ اینقدر نخندونین ما رو یه کم به فک ما هم رحم کنین

گزارش یا اعتراض به این نظر


majid January 16, 2017 12:36 AM

سردار اسدی نمیگه اگر خامنه یی بمیره چه نعمت بزرگی نصیب مردم میشود
هر چه باشد خامنه یی سردسته مصلن علما هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: