آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 دی ماه 1395 = 14-01 2017

موج فشار بر دراویش گنابادی در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا ـ گزارش‌های رسیده حکایت از تشدید فشارها بر دراویش و پیروان طریقت نعمت‌اللهی گنابادی در شهرهای مختلف ایران طی روزهای اخیر دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، بنابر این گزارش‌ها؛ شب گذشته همزمان با برگزاری مجالس درویشی در شهرستان نجف‌آباد، تعدادی از مأمورین پلیس امنیت در این مجلس حاضر و ضمن فیلمبرداری به قصد ارعاب، خواستار تعطیلی مجالس شده‌اند.

صبح امروز نیز پلیس امنیت عمومی نجف‌آباد طی دعوتنامه‌ای از آقای مهدی روحانی که مجالس درویشی در منزل وی برگزار می‌شود خواسته‌اند تا ساعت ۸ صبح فردا شنبه ۲۵ دیماه جهت پاره‌ای توضیحات در این نهاد انتظامی حاضر شود.

همچنین گزارش‌های رسیده از بندرعباس حاکی از آن است که محمدعلی شمشیرزن از دراویش تبعیدی به این شهر که روز ۱۸ دیماه در محل تبعیدگاهش بازداشت شد، پس از نگهداری دو روزه در قرنطینه، به بند ۳ عمومی زندان مرکزی بندرعباس که محل نگهداری زندانیان جرائم سرقت و مواد مخدر است منتقل و روز گذشته نیز دچارعارضه‌ی قلبی شده که از اعزام به مراکز درمانی فوق تخصصی محروم مانده است. هنوز از علت بازداشت وی خبری در دست نیست و مقامات قضایی از ارائه‌ی هرگونه اطلاعات و دستور مکتوب قضایی به خانواده و وکلای وی خودداری می‌کنند.

در گزارشی دیگر؛ محمد نوری از دراویش ساکن قائم‌شهر و تحصیلکرده حوزه علمیه که چندی قبل با حکم دادگاه ویژه روحانیت ساری با گزارش سازمان اطلاعات سپاه به اتهام پیروی از طریقت نعمت‌اللهی گنابادی و شرکت در مجالس درویشی به خلع لباس و ۵ سال ممنوعیت از حضور در مجالس درویشی محکوم شد، بار دیگر با گزارش این نهاد امنیتی از سوی شعبه دهم دادگاه روحانیت احضار شده است و می‌بایست روز اول اسفندماه در این دادگاه حاضر شود.

همچنین بهنام ملکی از دراویش ساکن دزفول که مدتی قبل به همراه ۵ درویش دیگر در جریان اعتراض به سخنان طلبه‌ای جوان علیه پیروان عرفان و تصوف در نمایشگاه دفاع مقدس بازداشت شد، از سوی اداره حقوقی نیروی هوایی ارتش احضار و از وی خواسته شده تا ضمن کوتاه کردن شارب از رفت و آمد به مجالس درویشی خودداری کند و در صورت عدم رعایت این موارد، تهدید به اخراج شده است.

پرونده‌ی دراویش بازداشتی دزفول با کیفرخواست صادره از دادسرای این شهرستان به اتهام اخلال در نظم عمومی، توهین به مقدسات و مقامات ارشد نظام در دستور کار شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری قرار گرفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: