آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 دی ماه 1395 = 14-01 2017

ناپدید شدن میکروفن گران قیمت پارلمان ترکیه

پس از درگیری اخیر نمایندگان پارلمان ترکیه هنگام بررسی طرح اصلاحات قانون اساسی، یکی از دو میکروفن گران قیمت تریبون پارلمان این کشور ناپدیدشد.

به گزارش فانوس، ارزش میکروفن ناپدید شده به بیش از 15 هزار یورو می رسد.

مشاجره میان نمایندگان پارلمان ترکیه که به درگیری فیزیکی انجامید، با خسارت های مادی همراه شد.

گفته شده یکی از نمایندگان در حین درگیری فیزیکی، برای کتک زدن یکی دیگر نمایندگان مخالف از میکروفن به عنوان اسلحه استفاده کرده است.

در این درگیری که میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه و حزب مخالف جمهوریخواه خلق در هنگام رای گیری درمورد ماده های دوم، چهارم و پنجم بسته 18 ماده ای اصلاحات قانون اساسی رخ داد، علاوه یر شکسته شدن بینی یکی از نمایندگان، خسارت های مادی فراوانی نیز به وسایل و اثاثیه پارلمان وارد شد.

به گفته منابع خبری ترکیه، نمایندگان حزب جمهوری خلق این کشور در پارلمان، اعضای حزب عدالت و توسعه را به دلیل حاضر نشدن در جایگاه مخصوص و دادن رای پنهانی به بسته پیشنهادی دولت این کشور مورد اعتراض قرار دادند و این آغازی برای درگیری ها بوده است.

با وجود وقوع درگیری های شدید میان نمایندگان، سه چهارم از بسته پیشنهادی به تصویب پارلمان رسید. گفته می شود فرآیند رای گیری برای بسته مواد پیشنهادی توسط دولت تا ۱۲ ژانویه به طول خواهد انجامید.

این بسته پیشنهادی حاوی ۱۸ ماده است که در صورت تصویب، نظام ترکیه را از شکل پارلمانی به ریاست جمهور تغییر خواهد داد. بسته مذکور برای تصویب نهایی به اخذ رای موافق ۳۳۰ نفر از مجموع ۵۵۰ نماینده مجلس ترکیه نیازمند است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: