آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 دی ماه 1395 = 14-01 2017

دستکم ۱۶ زندانی امروز در زندانها اعدام شدند

خبرگزاری هرانا ـ سحرگاه امروز دستکم ۱۶ زندانی با اتهام “جرائم مواد مخدر، سرقت مسلحانه و قتل” در دو زندان رجایی شهر و ندامتگاه کرج به چوبه دار آویخته شدند. سازمانهای مدافع حقوق بشر پیش تر از دولت ایران درخواست کرده بودند حداقل اعدام متهمان جرایم مواد مخدر را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز شنبه “بیست و پنجم دی ماه”، دستکم تعداد ۱۶ زندانی در دو زندان رجایی شهر و کرج به دار آویخته شدند.

هرانا پیش تر گزارش داده بود روز نوزدهم دی ماه ۹۵، دستکم ۱۲ زندانی محکوم به اعدام با اتهامات مربوط به مواد مخدر جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بودند.

«محمد سلیمانی» هویت احراز شده یکی از این زندانیان توسط هرانا بود که نزدیکان وی به هرانا گفتند: “محمد را دست خالی گرفتند، تنها به اعترافی که یکی از زندانیان کرده بود اکتفا کردند و حکم اعدام به او دادند. او فقط ۳۰ سال سن دارد و پدر سه کودک است و از یک سال و چهارماه پیش در زندان به سر می برد”.

پیشتر، سازمان های عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر، با صدور بیانیه ای مشترک از ایران خواستند فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی مرد با اتهامات مواد مخدر در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) را متوقف کنند. این سازمان ها تاکید کردند، علیرغم وعده های مکرر دولت، ایران هیچ تغییر محسوسی در کاهش آمار هشدار دهنده اعدام نداشته است.

نهایتا سحرگاه امروز ۱۱ زندانی محبوس در انفرادی های ندامتگاه کرج پس از چند روز بلاتکلیفی ناشی از فوت هاشمی رفسنجانی و تعطیلی اداری در ایران به دار آویخته شدند.

هویت احراز شده ده تن از زندانیان اعدام شده ندامتگاه مرکزی کرج برای هرانا عبارت است از “محمد سلیمانی، علی عبادی، علی محمد لرستانی، علی رضا مرادی، مجید بدرلو، امید گرشاسبی، علی یوسفی، سیدعلی سروری، ابراهیم جعفری، محسن جلوخانی”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: