آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1395 = 15-01 2017

آمریکا؛ بازداشت یکی از همدستان زنجانی

بازداشت یکی از همدستان بابک زنجانی توسط اینترپل در آمریکا

مهر نوشت: رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور خبر داد و گفت: فرد مذکور در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی، دستگیر و به مقامات قضائی تحویل شد.

سردار مسعود رضوانی از شناسایی و دستگیری یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی خبر داد و گفت: پیرو اعلام و درخواست مقامات قضائی از پلیس بین الملل در خصوص ردیابی و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پیرو پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در ابتدا این فرد در شرق آسیا (مالزی) ردیابی، شناسایی و دستگیر اما متأسفانه با تبانی های صورت گرفته مجددا متواری شد.

رئیس پلیس بین الملل ادامه داد: در ادامه فرآیند ردیابی، فرد مذکور در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی و شناسایی و با همکاری پلیس این کشور دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: براساس تعاملات پلیسی توانستیم متهم را به داخل کشور بازگردانده و تحویل مقامات قضائی بدهیم، سحرگاه روز گذشته این فرد که از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی بود، به مقامات قضائی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه پلیس بین الملل مجرمان متواری را رها نخواهد کرد، بیان کرد: این پلیس مجرمان و متهمان فراری را با پیگیری های مجدانه به کشور باز می گرداند و تحویل مقامات قضائی می دهد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا همچنین به یکی دیگر از عملیات های این پلیس طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نیز یک مجرم میلیاردی از کشور آذربایجان به کشور استرداد شد.

توضیح قوه‌قضائیه درباره دستگیری همدست بابک زنجانی

تسنیم نوشت: اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضائیه، توضیحاتی را در خصوص استرداد یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی ارائه کرد.

یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد امروز(یکشنبه) به کشور مسترد شد.

متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود ، توسط پلیس بین الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد اما استرداد او ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر شد.

بنابر اعلام اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضائیه، این دومین متهمی است که طی ۱۰ روز گذشته توسط پلیس بین الملل به کشور برگردانده شده است.

گفتنی است بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی است که حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور تأیید شده است. حمید فلاح هروی و مهدی شمس نیز دو متهم دیگر این پرونده هستند که حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: