آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 دی ماه 1395 = 15-01 2017

بودجه صداوسیمای خامنه ای دو برابر شد

رادیو فرانسه: در شرایطی که اعتراضات علیه شیوه برنامه‌سازی صدا و سیما، رادیو و تلویزیون حکومتی ایران، شدت گرفته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه ۲۶ دی، بودجه این سازمان را در لایحه برنامه ششم توسعه کشور، به دو برابر افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، بر اساس این تصمیم مجلس، دولت حسن روحانی مکلف شده از ابتدای اجرای برنامه ششم توسعه، در قالب بودجه سنواتی، سهم خود در تأمین بودجه سازمان صداوسیما (رادیو و تلویزیون حکومتی) را حداقل به میزان هفت دهم درصد بودجه عمومی دولت اختصاص دهد.

پولی که اکنون دولت ایران به صداوسیما می‌دهد حدود ۳.۵ دهم درصد از بودجه عمومی کشور است که با این میزان افزایش، از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حدود ۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

این فقط بخشی از پولی است که صدا و سیما دریافت می‌کند و این سازمان از شیوه‌های دیگری مثل دریافت آگهی نیز درآمد دارد.

افزایش بودجه صدا و سیما از سوی دولت درحالی است که انتقادها علیه این سازمان طی چند روز اخیر به ویژه در مراسم تشییع جنازه هاشمی رفسنجانی شدت گرفت و برخی از شرکت کنندگان در این مراسم شعار "ننگ ما، صدا و سیمای ما" سردادند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، نوشت که خبرنگار این خبرگزاری خود شاهد صحنه برخورد با علی عسگری رئیس صدا و سیما بود و معترضان نسبت به برنامه‌های "یکجانبه‌گرایانه" صدا و سیما انتقاد داشتند.

به گزارش ایلنا، علی عسگری در واکنش به اعتراضات گفت: "ما انتقادها را روی چشم می‌گذاریم و سعی می‌کنیم نسبت به انتقادها، عملکردمان را اصلاح کنیم."

همچنین مرتضی میرباقری، یکی از معاونان این سازمان درباره ممنوعیت پخش تصویر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی گفت: "این رسانه نیست که تعیین می‌کند چه کسی در آن حضور پیدا کند یا نکند. اگر کسانی که مسئولیت دارند و وزیر و وکیل‌اند؛ همچنان مسیرشان به گونه‌ای باشد که خطوط قرمز و مصالح اصلی نظام را رعایت کنند و دشمن از آنها سوءاستفاده نکند، تریبون‌های ملی همچنان در اختیارشان است."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: