آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 دی ماه 1395 = 18-01 2017

سوریه؛ تحلیلی از نقش رژیم تهران در مذاکرات

تحلیل واشنگتن‌پست از نقش رژیم تهران در مذاکرات آستانه

روز سه‌شنبه بود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه حکومت ایران اعلام کرد تهران مخالف حضور آمریکا در مذاکرات صلح سوریه که با حمایت روسیه هفته آینده در قزاقستان برگزار می‌شود، است.

به گزارش فارس، واشنگتن‌پست نوشت؛ اظهارات وی در تضاد با وعده‌های روسیه و ترکیه و همچنین اشاره‌های مقامات آمریکا مبنی بر دعوت شدن دولت در حال روی کار آمدن ترامپ به مذاکراتی است که قرار است 23 ژانویه (4 بهمن) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

اینکه آیا در صورت شرکت آمریکا، حکومت ایران از حضور در مذاکرات امتناع خواهد کرد یا خیر بلافاصله مشخص نشده است.

باوجودآنکه رژیم تهران یکی از سه حامی مذاکرات سوریه است، اما توافقی که میان روسیه و ترکیه نهایی شد و آتش‌بس را به دنبال داشت را امضا نکرده و این نشان می‌دهد که حکومت ایران در مورد تلاشی که ممکن است نفوذ گسترده آن در سوریه را تضعیف کند، ملاحظاتی دارد.

این در حالیست که برخی منابع در واشنگتن به‌ احتمال وقوع درگیری در موارد تنش برانگیز خاورمیانه میان تهران و دولت آتی آمریکا اشاره کرده‌اند که همواره از برنامه‌های خود برای به‌کارگیری رویکردی جنگ‌طلبانه‌تر در قبال حکومت ایران نسبت به دولت اوباما سخن گفته است.


پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا در سوریه

رسانه های غربی روز چهارشنبه اعلام کردند یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکا نزدیک یک پایگاه نظامی روسیه در سوریه پرواز کرده است.

این هواپیمای تجسسی آمریکا از یک پایگاه هوایی در جزیره سیسیل به پرواز درآمد و بعد از آن برای مدت طولانی در ارتفاع 8000 متری بر فراز دریا نزدیک یک پایگاه نظامی روسیه در طرطوس سوریه گشت زنی کرد و یک بار نیز تا فاصله 40 - 50 کیلومتری ساحل سوریه نزدیک شد.




arzhang January 18, 2017 02:16 PM

تا یک ماه پیش روسها میگفتند اگر ما بداد بشار اسد نرسیده بودیم مخالفان اسد پیروز میشدند ولی ما آمدیم زدیم گشتیم همه را فراری دادیم ولی حالا دوست داریم با مخالفان یک جوری کنار بیایم که دست از مبارزه بردارند و تنها کسی که میتونه به ما کمک کند ترکیه هست که دوست مخالفان بشاراسد هست ولی حالا که ایران و امریکا هم دعوت شدند راجع به تقسیم خاک سوریه هست که حزب اله دوست ایران و کردها دوست آمریکا هم ازین حلوا سهمی داشته باشند که بقول امریکاییها GOOD LUCK

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: