آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 آذر ماه 1396 = 19-12 2017

ایران؛ راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا منتشر شد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را اعلام کرد. در بسیاری از بندهای این راهبرد، از رژیم های شرور و یاغی ایران و کره شمالی، به عنوان دشمنان جدی آمریکا یاد شده است.

راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا همچنین چین و روسیه را به عنوان چالشی علیه قدرت، نفوذ و منافع واشنگتن تلقی کرده است.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، در سند راهبرد امنيت ملي آمريکا همچنین در جملاتي خصمانه، رژیم ايران يک بازيگر بدنهاد و سرکش در منطقه توصيف شده است.

ترامپ در بخشي از سخنراني خود در مورد راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا خاطرنشان کرد: آمریکا با جهانی بسیار خطرناک مواجه شده که از تهدیدهای متعدد و روزافزونی سرشار است.

رييس جمهور آمريکا پس از انتشار راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا، رژیم ايران را به انحراف از برجام متهم کرد و گفت: مقدمات تحريم سپاه پاسداران را فراهم کرده ام.

خبرگزاری فارس نیز نوشت: کاخ سفید در این سند تلاش کرده مشکلات خاورمیانه را به توسعه‌ طلبی جمهوری اسلامی نسبت دهد و آورده است: ایالات متحده به دنبال خاورمیانه‌ای است که مأمنی برای تروریست‌ها نیست و بستری برای رشد آنها فراهم نمی‌آورد.

این منبع افزود: در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، از رژیم های ایران و کره شمالی به عنوان رژیم‌های بی‌ثبات‌کننده منطقه، تهدیدکننده مردم آمریکا و عامل تهدید برای متحدان این کشور نام برده شده است.

در بندهای ابتدایی این راهبرد، واشنگتن از بازسازی روابط دوستانه با کشورهای خاورمیانه به عنوان اهرمی موثر در ایجاد حرکت جمعی علیه حکومت ایران یاد کرده؛ از کره شمالی هم به عنوان دشمن شماره 2 و هدف دوم حرکت تحت هدایت آمریکا برای برخورد با دشمنان یاد شده است.

زئیس جمهور آمریکا در باره کره شمالی نیز گفت که واشنگتن و متحدانش همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از اتمی شدن این کشور انجام خواهند داد.

ترامپ افزود: به این مشکل (کره شمالی) باید خیلی زودتر از این و زمانی که بسیار آسان تر بود، رسیدگی می‌شد اما به این مشکل رسیدگی خواهد شد چرا که ما چاره دیگری نداریم.



رضا.ف December 19, 2017 07:18 AM

خیلی خوبه فقط دو تا مشکل باقی میمونه ۱_ باید به فشار رو به روسیه شدیدتر کنند ۲_از نظامی ها حمایت کنند تا ریشه اردوغان و دارو دسته اسلامگراها رو مثل مصر از ترکیه بکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: